Значение и сила акафиста преподобному Сергию Радонежскому

В православии одной из традиций является почитание святых после их смерти. Еще в далекие времена люди заметили, что после своего ухода из жизни святые продолжали творить чудеса и помогать, если к ним обращались через молитвы. Одной из таких чудодейственных молитв считается акафист Сергию Радонежскому, выражающий веру и почитание для получения помощи от угодника Божьего.

Общие сведения

Акафист (хвалебное песнопение) Сергию Радонежскому необходимо читать с надеждой и искренней верой на помощь святого. Для этого в первую очередь нужно знать кем был Сергий Радонежский и чем он может помочь.

Некоторые с младенчества обладают даром. Они с малых лет выбирают стезю служения Богу. Именно к таким людям и относится Сергий, который с детства посвятил свою жизнь служению Господу.

Свою веру в Бога Сергий начал демонстрировать еще будучи во чреве матери. Однажды окружающие услышали его голос во время службы. С первых месяцев своей жизни преподобный уже соблюдал посты и не употреблял пищу по средам и пятницам. Акафист подробно описывает жизнь святого.

Его заслуга в развитии монашества на территории России велика, так как он посвятил себя сохранению традиций православия. Святой напоминал людям, что они не должны забывать традиции своей веры.

Также Сергий Радонежский сыграл активную роль в становлении патриотизма на нашей земле. Именно он благословил перед началом Куликовской битвы Димитрия Донского и отправлял на поле боя монахов-богатырей Пересвета и Осяблю. Сергию удавалось сглаживать недопонимание враждующих между собой князей и останавливать братоубийственные усобицы.

Несмотря на то что он не оставил после себя тома святых писаний и книг, его деятельность глубоко затронула души его современников. Поэтому православные люди по всему миру помнят его и сегодня. Поток паломников к его усыпальнице, как и молитвы к нему, не прекращаются и поныне.

Благодаря своей вере при жизни святой получил дар предвидения. Поэтому он был осведомлен о дате своей кончине. О приближающейся смерти святой предупредил своих братьев-монахов, чтобы они были к ней готовы.

Акафист этому святому постоянно произносится возле раки с мощами. Текст этого молитвенного гимна повествует об истории духовного становления святого. В процессе пения создается особая атмосфера, которая располагает к примирению и сердечному раскаянию. Во время исполнения молитвенного гимна принято прикладываться к гробнице (мощи располагаются под стеклом). Перед прикладыванием выполняются троекратные поясные (или земные) поклоны.

Во время проведения этих действий можно высказывать свои мольбы и просьбы. Сергий Радонежский славится среди прихожан своей отзывчивостью. Поэтому многие получают отклик на свои молитвы.

Акафист преподобному Сергию Радонежскому чаще всего читается в следующих ситуациях:

  • когда человеку требуется борьба со своей гордыней, а также с завышенным самомнением;
  • помощь в обучении. Поэтому актуально для школьников и студентов, которые сдают экзамены;
  • исцеления больных родственников;
  • с просьбой об удачном замужестве.

Следует рассматривать акафист преподобному Сергию Радонежскому не как непродолжительное церковное песнопение. Этот акафист представляет собой специальное молитвенное прошение. Он способен помочь верующему человеку обратиться со своей просьбой к святому.

Раньше акафисты пелись в основном в храмах на литургиях. Однако в последнее время этот вид церковного песнопения приобрел большую востребованность и часто исполняется дома.

Видео «Акафист Святому Преподобному Сергию Радонежскому»

В этом видео вы можете прослушать аудио запись акафиста Святому Преподобному Сергию Радонежскому.

Акафист преподобному Сергию Радонежскому

Кондак 1

Воз­бра́н­ный вое­во́­до во́­ин­ов духо́вных, под зна́мением Крес­та́ во́инствующих на неви́димаго вра­га́, Се́ргие чу­до­тво́р­че: я́ко из­ба́вль­ше­ся от бед тво­и́ми победоно́сными предста́тельствы, в бра́­ни жи­тия́ се­го́, по­хва́ль­ная воспису́ем те­бе́ в хвале́ не­бе́с­ней торжеству́ющему добропобе́дно: ты же я́ко име́я дерз­но­ве́­ние к Не­по­бе­ди́­мо­му Ца­рю́, посо́бствуй хода́тайственно всем ве́р­но призыва́ющим тя, да́руя побе́ду на ви́­ди­мыя и неви́димыя вра­ги́, да зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Икос 1

А́н­ге­лов Тво­ре́ц в Тро́­ице Бог, сла́вимый от тро́йственных священнонача́лий а́нгельских трисвяты́ми гла́сы, избра́ тя, преподо́бне Се́ргие, во равноа́нгельное священнослуже́ние Се­бе́ еще́ от утро́бы ма́терни, в ней­же трикра́ты во вре́­мя Свя­ты́я Литурги́и пачеесте́ственно возгласи́л еси́. Тем я́ко подобноа́нгельному слу­жи́­те­лю Свя­ты́я Тро́ицы, в ра́­дос­ти неизрече́нной со а́н­ге­лы водворя́ющемуся, ра́­дост­ная приглаша́ем те­бе́ си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, от чре́­ва ма́терня освя­ще́н­ный.
  • Ра́­дуй­ся, в рожде́нии тво­е́м Варфоломе́й, си́речь сын ра́­дос­ти нарече́нный.
  • Ра́­дуй­ся, безпло́тных священнонача́льствию а́нгельским во пло́­ти жи­ти­е́м тво­и́м подража́вый.
  • Ра́­дуй­ся, о́гненную в се́рд­це тво­е́м к Бо́­гу лю­бо́вь серафи́мски стяжа́вый.
  • Ра́­дуй­ся, херуви́мски про­све­ще́н­ный зна́нием о Бо́­зе.
  • Ра́­дуй­ся, Пре­сто́­лу Его́ предста́вый в дерзнове́нии мно́­зе.
  • Ра́­дуй­ся, госпо́дствию ду́­ха плоть свою́ покори́вый.
  • Ра́­дуй­ся, си́­лу дарова́ния в чудесе́х яви́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, име́яй власть проти́вныя вла́сти тмы побежда́ти.
  • Ра́­дуй­ся, нача́льствующих наста́вивый богоуго́дно управля́ти.
  • Ра́­дуй­ся, арха́нгельски Бо́­жия дела́ возвеща́яй.
  • Ра́­дуй­ся, всех при­бе­га́ю­щих к те­бе́ от бед а́нгельски сохраня́яй.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 2

Ви́­дя­ще стра́н­ное твое́ воз­дер­жа́­ние, великочуде́сне Се́ргие, я́ко от дне рожде́ния не ссал еси́ в сре́ду и пято́к, и никако́ва же вкуша́л еси́ млека́: отсю́ду позна́хом тя, от сосе́ц ма́терних, чудотво́рца и по́стника су́­ща. Се­го́ ра́­ди Бо́­га из уст младе́нец и ссу́щих хва­лу́ соверша́ющаго по­хва­ля́ю­ще, зо­ве́м: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум безчи́сленный подава́я лю́­дем Бог ра́зумов Гос­по́дь, отве́рзе те­бе́ ум ра­зу­ме́­ти писа́ния, Се́ргие преподо́бне, пре́ж­де ко́сну и неудо́бну ко изуче́нию кни́жныя пре­му́д­ро­сти бы́в­шу, да яви́тся, я́ко не от че­ло­ве́к, но и от Бо́­га при­я́л еси́ ра́­зум кни́жный: о не́м­же обра́дованный от я́вльшагося те­бе́ во о́б­ра­зе и́ночестем а́н­ге­ла, при­ими́ от нас ра́­дост­ное пе́­ние сие́:

  • Ра́­дуй­ся, изучи́вый во пе́рвых че́сти сло́­во, е́же в нача́ле бе у Бо́­га.
  • Ра́­дуй­ся, обреты́й в нем со­кро́­ви­ще пре­му́д­ро­сти и ра́­зу­ма мно́га.
  • Ра́­дуй­ся, на хартии́ телесе́ Хри­сто́­ва, а́ки пять сло­ве́с, пять язв больши́х прочита́вый.
  • Ра́­дуй­ся, в Писа́нии том жи­во́т ве́чный испыта́вый.
  • Ра́­дуй­ся, ум твой к Не­бе­си́ чте́нием книг бо­же́ст­вен­ных воспери́вый.
  • Ра́­дуй­ся, во тво­ре́­нии ру­ку́ Его́ се­бе́ поучи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, навы́кнувый храни́ти страх Бо́­жий пре­му́д­ро­сти на­ча́­ло.
  • Ра́­дуй­ся, всем соуча́щымся к те­бе́ бы́вый доброде́тели зер­ца́­ло.
  • Ра́­дуй­ся, на скрижа́ли се́рд­ца сво­его́ Зако́н Бо́­жий написа́вый.
  • Ра́­дуй­ся, уче́ние сие́ всем послу́шающым тя пре­да́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, ю́ность твою́ в целому́дрии обучи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко де́ву чи́с­ту Жениху́ Хри­сту́ се­бе́ обручи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.
К прочтению:  Значение акафиста перед иконой «Всех скорбящих радость»

Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го осени́, преподо́бне, непоро́чную твою́ ду́­шу, в ней­же страх Бо́­жий заче́нши, и поболе́вши мно́­ги­ми тру­ды́, раз­ли́ч­ная искуше́ния и ско́р­би му́жественно претерпе́вши, родила́ еси́ дух спа­се́­ния, пою́щи всеси́льному Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Имы́й помышле́ние та­ко­во́е в се­бе́, преподо́бне Се́ргие, по сме́р­ти роди́телей сво­и́х, я́ко вся́ко умре́ти и́мать, благоразу́мно разсуди́в кра́ткость сея́ жи́з­ни, раз­да́л еси́ вся оста́вльшая име́ния ни́щым, ни­что́же на пропита́ние се­бе́ оставля́я, ны́­не у́бо в присносу́щных бога́тствех безсме́ртныя насыща́яся сла́­вы, слы́­ши­ши от нас та­ко­ва́я:

  • Ра́­дуй­ся, люб­ве́ ра́­ди Зижди́теля сво­его́ зем­на́я к зем­ли́ возврати́вый.
  • Ра́­дуй­ся, приобре́тения ра́­ди Хри­сто́­ва, уме́ты вся бы́­ти вмени́вый.
  • Ра́­дуй­ся, отвергий бо­га́т­ство, я́ко те́рние подавля́ющее се́мена духо́вна.
  • Ра́­дуй­ся, возненави́девый то, я́ко вещество́ пла́мене грехо́вна.
  • Ра́­дуй­ся, бла­же́н­ство ни­ще­ты́ ду­хо́в­ныя сподо́бльшийся прия́ти.
  • Ра́­дуй­ся, восхоте́вый нище́тне вни́ти в Не­бе́с­ное Ца́рст­вие у́зкими враты́, и в простра́нстве ста́ти.
  • Ра́­дуй­ся, и́го Хрис­то́­во благо́е и бре́мя ле́гкое понесы́й измла́да.
  • Ра́­дуй­ся, не обрати́выйся вспять в ше́ствии до Го́р­ня­го гра́­да.
  • Ра́­дуй­ся, пре́ж­де кон­чи́­ны твоея́ во умерщвле́ние страс­те́й облече́нный.
  • Ра́­дуй­ся, во умерщ­вле́н­ном те­ле­си́ не­тле́­ния ри́­зою укра­ше́н­ный.
  • Ра́­дуй­ся, бога́тства неги́блющаго в жи­во­те́ ве́чнем облада́телю.
  • Ра́­дуй­ся, непостижи́мыя сла́­вы свя­ты́х созерца́телю.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 4

Бу́ря безме́рная лу­ка́­вых ду­хо́в, многоразли́чне тща́шеся препя́ти тво­ему́, преподо́бне Се́ргие, трудолю́бному жи­тию́: овогда́ бо в зве́­ри и зми́и преобразова́хуся, овогда́ же я́ко не́кое во́инство со я́рос­тию устремля́хуся на тя свире́по: ты же му́жественно мо­ли́т­вою се­бе́ вооружа́я, прогна́л еси́ вся их бе­со́в­ская по́лчища, не убо­я́в­ся ко́з­ней их, зо­вы́й Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́­ша­ще твое́ терпеливоду́шное в безмо́лвии жи­тие́, пре­бла­же́н­не, мно́­зи от окре́стных гра­до́в и стран стека́хуся к те­бе́ по́льзы ра́­ди, ини́и же хотя́ще с то­бо́ю жи́ти и наставля́тися от те­бе́ на путь спа­се́­ния: и́хже лю­бе́з­но при­е́м­ля, созда́л еси́ к моле́нию це́р­ковь во и́мя Пре­свя­ты́я Тро́ицы, устроева́я наипа́че самого́ се­бе́ в жи­ли́­ще досто́йно Еди́­но­му в Тро́­ице Бо́­гу. Се­го́ ра́­ди похваля́ем тя, гла­го́­лю­ще:

  • Ра́­дуй­ся, трича́стное ду­ши́ твоея́ к Бо́­гу Три­ипо­ста́с­но­му впери́вый.
  • Ра́­дуй­ся, Бо́­га От­ца́ ве́тхаго де́нми воспомина́нием дре́в­них благодея́ний Бо́­жи­их в па́мяти тво­е́й носи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко му́дрость Сы́­на, прему́дре о нас смотре́ние соверши́вшаго, в ра́зуме тво­е́м сия́ше.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко бла­го­да́ть Бо́­га Ду́­ха Свя­та́­го в во́ли тво­е́й бла­ги́х хоте́вшей обита́ше.
  • Ра́­дуй­ся, три изря́дныя доброде́тели и́ночества тво­его́ же́ртвовавый Тро́­ице неле́стно.
  • Ра́­дуй­ся, отда́вый послуша́ние Бо́­гу Отцу́, Ему́­же Сын послушли́в бе да́же до сме́р­ти кре́стныя.
  • Ра́­дуй­ся, нищету́ твою́ Бо́­гу Сы́­ну обнища́вшему нас ра́­ди, в пло́­ти тво­е́й яви́­вый смире́нно.
  • Ра́­дуй­ся, чис­то­ту́ свою́ Свя­то́­му Ду́ху, в чи́с­тых сердца́х живу́щему, сохрани́вый нетле́нно.
  • Ра́­дуй­ся, с доброде́тельными тво­и́ми плоды́ возложи́вый на Бо́­га От­ца́ ве́­ру все­це́­лу.
  • Ра́­дуй­ся, окрила́тевый я́ко оре́л, наде́ждею на Бо́­га Сы́­на, собира́ющаго нас ко Сво­ему́ Те́­лу.
  • Ра́­дуй­ся, Бо́­га Ду́­ха Свя­та́­го, во о́гненных соше́дшаго язы́цех, о́гненною лю­бо́­вию воз­лю­би́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, и́хже о́ко не ви́де, и у́хо не слы́­ша, и на се́рд­це челове́ку не взыдо́ша, сия́ от Тро́ицы получи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 5

Богото́чный ис­то́ч­ник пре­све́т­лых чу­де́с яви́л­ся еси́, сла́в­не Се́ргие, из­ли­ва́я благоуго́дных вод струи́, стремле́нием сво­и́м веселя́щыя град Бо́­жий, оби́­тель Пре­свя­ты́я Тро́ицы, па́­че же и лице́ всея́ зем­ли́ напая́ющыя оби́ль­но: отону́ду же всяк с ве́­рою почерпа́я, мно́гая ис­це­ле́­ния при­е́м­лет, просла́вльшему тя Бо́­гу бла­го­да́р­ствен­но зо­вы́й: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дев­ше Росси́йстии сы́нове пречу́дное по Бо́­зе жи­тие́ твое́, Се́ргие преподо́бне, я́ко и а́ще последи́ ле́­ты в новопросвеще́нной стра­не́ Рос­си́й­стей возра́сл еси́, но дре́в­них пре­по­до́б­ных оте́ц че́сти спо­до́­бил­ся еси́, дарова́ния чу­де́с досто́йно при­е́м от Бо́­га, того́ ра́­ди научи́шася пе́­ти те­бе́:

  • Ра́­дуй­ся, Анто́нию Ве­ли́­кому равнострада́льне в тер­пе́­нии бесо́вских возста́ний.
  • Ра́­дуй­ся, Феодо́сию общежи́тельства нача́льнику подобонра́вне, в хране́нии общежи́тельных пре­да́­ний.
  • Ра́­дуй­ся, Са́вве Освяще́нному во мно́жественном числе́ ученико́в счи́сленный.
  • Ра́­дуй­ся, Ар­се́­нию му́жества и́мя нося́щему, в духо́вном му́­же­стве сравне́нный.
  • Ра́­дуй­ся, со Иоа́нном Ле́ствичником восхожде́ние в се́рд­це сво­е́м к Не­бе­си́ по­ло­жи́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, с Ма­ка́­ри­ем бла­же́н­ство в нетле́нном тво­е́м те­ле­си́ получи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, Ону́фрию Ве­ли́­кому подража́вый жи­ти­е́м в пусты́ни.
  • Ра́­дуй­ся, Паи́сию Ве­ли́­кому по­сле́­до­ва­вый во вся́­кой свя­ты́­ни.
  • Ра́­дуй­ся, Симео́на Сто́лпника приме́ром высо́кий столп доб­ро­де́­те­лей созда́вый.
  • Ра́­дуй­ся, Па́­вла Препро́стаго се́рд­ца не­зло́­бие во всем жи­тии́ сво­е́м показа́вый.
  • Ра́­дуй­ся, Афана́сию без­сме́р­тия уча́стниче, не и́ме­нем, но дела́ми.
  • Ра́­дуй­ся, с Евфи́мием благоду́шным в без­ко­не́ч­ныя ве­се́­лия возше́дый его́­же стопа́ми.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 6

Пропове́дует Росси́йский род пре­сла́в­ная и неисче́тная твоя́ чу­де­са́, изрядносла́вне чу­до­тво́р­че Се́ргие: коль мно́­зи от ду­хо́в нечи́стых из­бав­ле­ни то­бо́ю бы́ша, коль мно́­зи от разли́чных не­ду́­гов, бед и на­па́с­тей тво­и́ми спасо́шася мо­ли́т­ва­ми. Ты бо еси́ кре́пкий во бра́нех су́щым помо́щник, боля́щым врачь, оби́димым засту́пник: ты всем вся моги́й о чудоде́йствующем то­бо́ю Хрис­те́, да всех научи́ши пе́­ти: Алли­лу́иа.

Икос 6

Воз­сия́ па́­че со́лн­ца воз­дер­жа́­ние твое́, преподо́бный: ег­да́ не пеки́йся о бра́шне, е́же не поста́вит нас пред Бо́­гом, ску́дости ра́­ди в монастыре́ тво­е́м, без пи́щи три дни пребы́вшу бра́тию и во мра́це ско́р­би су́­щую, озари́л еси́ лу­ча́­ми благода́рственнаго терпе́ния, и́с­тин­на­го воз­дер­жа́­ния и несомне́ннаго упова́ния на Бо́­га: от Него́же а́бие оби́льство всех благ тво­и́ми мо­ли́т­ва­ми по­лу­чи́в­ше, воспе́ша те­бе́ си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, преподо́бнейший а́лчущих пи­та́­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, и духо́внаго насыще́ния тре́бующым по­да́­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, алка́вый и жа́ждавый пра́в­ды, на­сы­ща́­яй­ся же ны́­не.
  • Ра́­дуй­ся, посажде́нный на трапе́зе не­бе́с­ней в по́стническом чи́не.
  • Ра́­дуй­ся, отложи́вый о тле́нной пи́щи попече́ние безме́стно.
  • Ра́­дуй­ся, испо́лнивый оби́­тель свою́ бра́шны принесе́нными безве́стно.
  • Ра́­дуй­ся, бла́гостию Бо́­жиею, а не то́кмо бра́шны, серд­ца́ на́­ша утвержда́яй.
  • Ра́­дуй­ся, глаго́лом, исходя́щим из уст Бо́­жи­их па́­че, не́­же хле́бом, насыща́яй.
  • Ра́­дуй­ся, бра́шно де́лавый пребыва́ющее в жи­во́т ве́чный, а не бра́шно теле́сно.
  • Ра́­дуй­ся, в кре́­пос­ти я́ди тоя́ ше́ствовавый да́же до Горы́ Не­бе́с­ныя.
  • Ра́­дуй­ся, побежда́яй вра­ги́ на́­ша мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми, я́ко хле́бом ви́денным у Гедео́на.
  • Ра́­дуй­ся, вкуша́яй хле́ба а́н­гель­ска­го во дво́­рех вы́ш­ня­го Сио́на.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.
К прочтению:  Сила акафиста перед иконой Божией Матери «Неувядаемый цвет»

Кондак 7

Хо­тя́­щу преблаже́нному Алекси́ю, Всеросси́йскому па́­сты­рю, от ны́нешняго ве́­ка преле́стнаго преста́витися, при­зва́н был еси́ богоно́сне Се́ргие, да прии́меши по нем сан святи́тельства, обруче́ннаго те­бе́ от не­го́ возложе́нием крес­та́ архиере́йскаго, зла́том и ка́мением украше́ннаго: ты же смиренному́дрия люби́теля, не златоно́сца се­бе́ явля́я, и то­ли́­ка­го са́на недосто́йна бы́­ти вмени́в, сми­рен­но­му́д­рен­но при кре­сте́ и́но­чес­ка­го терпе́ния тво­его́, судьбы́ Госпо́дни вожделе́нныя па́­че зла́та и ка́мене че́стна храни́ти восхоте́л еси́, зо­вы́й Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вое не́­бо от вы­со­ты́ жи­тия́ тво­его́ разумева́ем тя, о́т­че, дея́нием и ви­де́­ни­ем, а́ки двема́ заве́сома утвержде́на, неисче́тными же чу­де­сы́ я́ко зве́здами блиста́юща. Те­бе́ кра́с­ная я́ко луна́ Бо­го­ро́­ди­ца, со свя­ты́­ми апо́с­то­лы Петро́м и Иоа́нном, а́ки со за­ре́ю вече́рнею и денни́цею у́треннею, посеща́ше. Чрез зна́­ме­ния у́бо доб­ро­де́­те­лей тво­и́х, пра́в­ды со́лн­це мы́сленное Хрис­то́с Гос­по́дь, те­че́­ние Свое́ творя́, просвеща́ет всех зо­ву́­щих ти си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, во ю́нос­ти посвяти́вый в же́ртву прия́тну Бо́­го­ви, я́ко юнца́, се­бе́ самаго́.
  • Ра́­дуй­ся, сохрани́вый невре́дно це­ло­му́д­рие де́вст­ва драга́го.
  • Ра́­дуй­ся, прехожде́нием сво­и́м в пусты́нях мно́­гия оби́­те­ли насади́вый.
  • Ра́­дуй­ся, чудотво́рных вод, от Бо́­га умоле́нием, че́рплющих всех наслади́вый.
  • Ра́­дуй­ся, возмоги́й рыка́ющаго диа́вола, я́ко льва му́жественно победи́ти.
  • Ра́­дуй­ся, с се́ю по­бе́­дою удосто́ивыйся во врата́ сла́­вы торже́ственно вни́ти.
  • Ра́­дуй­ся, навы́кнувый кро́­тос­ти от А́гнца, взе́млющаго вся зла́я.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко за соблюде́ние пра́в­ды получи́л еси́ ве́ч­ная бла­га́я.
  • Ра́­дуй­ся, щито́м ве́­ры угаси́вый вся разжже́нная лу­ка́­ва­го стре́лы.
  • Ра́­дуй­ся, сокруши́вый седмь глав зло́бы а́дскаго зми́я, седмь гре­хо́в сме́рт­ных проти́вными благи́ми де́лы.
  • Ра́­дуй­ся, совоку́плену име́яй лю­бо́вь к Бо́­гу и бли́жним.
  • Ра́­дуй­ся, ис­то­ча́­яй от ра́ки своея́ цельбы́ в по́ль­зу нам ни́жним.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 8

Стра́н­ное и ужа́сное виде́ние ви́де Моисе́й Богови́дец, я́ко купина́ горя́щи, и не сгара́ше: ужа́снаго сподо́бися виде́ния и учени́к твой Си́мон, ег­да́ служа́щу ти Боже́ственную Литурги́ю, ви́де не­ве­ще́ст­вен­ный огнь, осеня́ющь олта́рь и окружа́ющь свя­ще́н­ную трапе́зу: те­бе́ же, преподо́бне Се́ргие, от главы́ до ногу́ во огни́ стоя́щу, и тем соше́дшим, а́ки плащани́ца, во Свя­ту́ю Ча́шу, не­бе́с­ным прича́щшагося огне́м, Бог бо наш огнь есть пояда́яй: оба́­че тя не опали́, но па́­че про­све­ти́, во е́же пе́­ти: Алли­лу́иа.

Икос 8

Весь род Росси́йский, воеди́но совоку́пленный, не возмо́жет благода́рственнаго воз­да́­ти похвале́ния предста́тельству тво­ему́, достохва́льне Се́ргие: не то́­чию бо близ при­те­ка́ю­щих к цель­бо­но́с­ному тво­ему́ гро́бу, но и да­ле́­че от­стоя́­щих, и при­зы­ва́ю­щих все­чест­но́е твое́ и́мя, те́п­лым тво­и́м пред­ста́­тель­ством за­щи­ща́е­ши и храни́ши от вся́­ка­го зла. Ели́ко у́бо возмо́жно благода́рствующе похваля́ем тя таковы́ми гла́сы:

  • Ра́­дуй­ся, слу­жи́­те­лю Бо́­жий о ве́р­ных умоля́яй.
  • Ра́­дуй­ся, на­ста́в­ни­че гре́ш­ных к Не­бе­си́ направля́яй.
  • Ра́­дуй­ся, ду­ши́ бе́дствующия и те́­ла многомо́щный хра­ни́­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, оскорбля́емым те́п­лый покрови́телю.
  • Ра́­дуй­ся, предводи́телю до́б­рый в путь спа­се́­ния теку́щым.
  • Ра́­дуй­ся, защи́тителю до́б­рый во бра́­ни ми́­ра су́щым.
  • Ра́­дуй­ся, це­ли́­те­лю изя́щный бо­ле́з­ни душе́вной и теле́сной.
  • Ра́­дуй­ся, про­све­ти́­те­лю чу́д­ный обою́ тмы очесно́й.
  • Ра́­дуй­ся, по­се­ти́­те­лю ско́­рый в не́­мо­щи лежа́щым.
  • Ра́­дуй­ся, уте́­ши­те­лю му́д­рый в бе­да́х слезя́щым.
  • Ра́­дуй­ся, пособи́телю кре́пкий во́ем христиа́нским.
  • Ра́­дуй­ся, прогони́телю стра́шный по́лчищем пога́нским.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 9

Вся́­кую стя­жа́л еси́ чудоде́йствия си́­лу, бла­го­да́­тию ди́в­на­го во свя­ты́х Сво­и́х Бо́­га, всебога́те Се́ргие: не то́кмо бе́сы от че­ло­ве́к ды́мом мо­ли́тв тво­и́х прогна́л еси́, я́ко Рафаи́л; прокаже́нныя очи́с­тил еси́, в пролия́нии пред Бо́­гом слез, я́ко во Иорда́не Елисе́й; плене́нныя от ва́рвар, ско́ро предвари́в освободи́л еси́, я́ко Никола́й Чу́д­ный; уме́ршаго же о́трока воскреси́в, животворя́щему ме́рт­выя, и зову́щему не су́щая, я́ко су́щая, Бо́­гу, о всех пресла́вных тво­и́х чудотворе́ниих созыва́л еси́ всех воспе́ти: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ве­ти́я суему́дренныя отсту́пническия обличи́л еси́, пред­ста́в во сне пресви́теру Симео́ну, не низпа́дшему в зло­че́с­тие тщесо́вестное и по преставле́нии тво­е́м отве́рженное от те­бе́: те́м­же вси и́стинная Восто́чныя Свя­ты́я Це́рк­ве ча́­да иму́ще тя столпа́ церко́внаго в ве́­ре непоколеби́ма, ублажа́ют си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, злосла́вное отсту́пническое любому́дрие укори́вый.
  • Ра́­дуй­ся, правове́рных бла­го­че́с­тие уясни́вый.
  • Ра́­дуй­ся, и́с­тин­ныя пре­му́д­ро­сти содержа́вый догма́ты.
  • Ра́­дуй­ся, научи́вый не пре́нием, но ве́­рою возмога́ти.
  • Ра́­дуй­ся, обличи́вый отступле́ние ве́­ры, я́ко всем злым вино́вно.
  • Ра́­дуй­ся, правове́рных в преда́нии свя­ты́х оте́ц утверди́вый богосло́вно.
  • Ра́­дуй­ся, не благоволи́вый в злове́рных многоглаго́ланию вре́дному.
  • Ра́­дуй­ся, упраздни́вый тех великому́дрствие о благоре́чии тще́тном.
  • Ра́­дуй­ся, не вне́шними сло­ве­сы́, но Бо́­жи­им свиде́тельством вооруже́нный.
  • Ра́­дуй­ся, на ка́мени краеуго́льном Хрис­те́, неподви́жимою ве́­рою утвержде́нный.
  • Ра́­дуй­ся, бла­го­че́ст­но те­че́­ние скон­ча́­вый, и ве́­ру со­блю­ды́й нескве́рну.
  • Ра́­дуй­ся, в венце́ пра́в­ды предста́вый Све́­ту невече́рню.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 10

Спа­се́­ния ра́­ди хотя́щему ученику́ тво­ему́ Исаа́кию молчали́вое храни́ти жи­тие́, и прося́щему на се у те­бе́ благослове́ния, повеле́л еси́ при­ити́ во вре́­мя Бо­же́ст­вен­ныя Литурги́и ко олтарю́, иде́­же ег­да́ благословля́л еси́ его́, ви́де он а́ки не́кий вели́к пла́мень изше́д от ру­ку́ твое́ю, чу­до­тво́р­че, и прикосну́вшийся ему́, я́ко клеще́ю огнь от ол­та­ря́ взе́мшею, благословя́щею твое́ю ру­ко́ю: се же бысть ему́ к потребле́нию неключи́маго праздносло́вия, к утвержде́нию же в безстра́стном молча́нии с Серафи́мы пе́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ вели́ка и высо́ка, иму́щая основа́ний двана́десять неподви́жимых догма́т Пра­во­сла́вныя на́шея ве́­ры, ты еси́, адамантоду́шне Се́ргие, остеня́я велеле́потне пречестну́ю свою́ оби́­тель, а́ки град ве­ли́­кий свя­ты́й Иерусали́м, низше́дый ро́ссом с не­бе­се́, от Бо́­га иму́щь сла́­ву Бо́­жию в чудесе́х тво­и́х, и укра­ше́­ние вся́ким дра­ги́м ка́мением многоце́нных тво­и́х мо­ли́тв, и́ми­же остеня́еши всех зо­ву́­щих ти си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне, я́ко иа́спис пресве́тлейший, во всей подсо́лнечной сия́яй чу­де́с­но.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко сапфи́р невообра́зный, блиста́яй нам жи­тие́ поднебе́сно.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко халкидо́н углеви́дный, огне́м люб­ве́ Бо́­жия разжже́нный.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко смара́гд зелене́ющий, присновесе́нним вен­це́м увя́зенный.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко сардо́никс, но́гтя нечу́вственнаго цвет имы́й, умерщвле́ние страс­те́й по­да­ва́­яй.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко са́рдий, я́з­вы от желе́за целя́щий уя́звленных на бра́­ни, ве́р­ных чудотво́рне исцеля́яй.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко хрисоли́ф златосветя́щий, многоце́нными доброде́тельми блиста́яй.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко вири́лл, но­ся́й морски́й вид, пла́­ваю­щих в мо́­ри безбе́дно управля́яй.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко топа́зий цельбоно́сный, исцеля́яй слепоту́ ду­ше́в­ную и теле́сную.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко хрисопра́с надзлатоя́снейший, получи́вый доб­ро́­ту небе́сну.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко яки́нф воздухови́дный, на возду́се восхище́н бы́­ти го­то́в во сре́тение Госпо́дне.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко амефи́ст огнесве́тлый, пожига́яй бесо́в мно́­жест­во преиспо́дне.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.
К прочтению:  Когда читают акафист Петру и Февронии Муромским

Кондак 11

Пе́­ние вся́­кое побежда́ется, звездочи́сленными тво­и́ми тру­ды́, все­бла­же́н­не Се́ргие: кто бо от земноро́дных просла́вит жесто́кое твое́ жи­тие́; кто возвели́чит свяще́нныя по́д­ви­ги твоя́; безмо́лвие соверше́нное, сми­ре́­ние нелицеме́рное, пост протяже́нный, мо­ли́т­ву непреста́нную, чис­то­ту́ по вну́треннему и вне́шнему челове́ку; за ня́же спо­до́­бил­ся еси́ со все́­ми без поро́ка после́дующими А́гнцу, и благоуго́дне подвиза́вшимися, пе́­ти: Алли­лу́иа.

Икос 11

Светоза́рным све́­том блиста́ет оби́­тель твоя́, все­све́т­лый чу­до­тво́р­че, изне́сши от зем­на́­го покрове́ния сия́ющыя чудеса́ми нетле́нныя мо́­щи твоя́, и поста́вльши их я́ко свети́льник на ме́сте досто́йне, да испо́лнится рече́ние Госпо́дне: «Не вжига́ют свети́лника, и под спу́дом не полага́ют, но на све́щник поставля́ют, да входя́щии ви́дят». Те́м­же вси в хра́­ме тво­е́м, и везде́ то­бо́ю просвеща́еми, дерза́ем гла­го́­ла­ти те­бе́:

  • Ра́­дуй­ся, све́щниче трича́стный, треми́ светле́йшими богосло́вскими доброде́тельми светя́щий.
  • Ра́­дуй­ся, свети́лниче дво́йственный, лю­бо́­вию ко Бо́­гу и бли́жнему горя́щий.
  • Ра́­дуй­ся, его́­же сугубоесте́ственный Архиере́й, проше́дый не­бе­са́, в служе́ние Свое́ не­бе́с­ное по­ста́­ви.
  • Ра́­дуй­ся, его́­же стоя́й посреде́ седми́ свети́лник, я́ко еди́­на­го от тех Се­бе́ предста́ви.
  • Ра́­дуй­ся, свети́лниче, дара́ми Ду́­ха Свя­та́­го седмоосвяще́ный, я́ко ви́денный Заха́риею проро́ком.
  • Ра́­дуй­ся, во свете́ние чуде́сное поста́вленный в Рос­си́и на ме́сте высо́ком.
  • Ра́­дуй­ся, свети́лниче превознесе́ннейший, па́­че све́­та освеща́ющий пла́­ваю­щих в мо́­ри.
  • Ра́­дуй­ся, свете́нием тво­и́м на­став­ля́яй препла́вати от ми́­ра к не­бе­си́ вско́ре.
  • Ра́­дуй­ся, свети́лниче мы́сленный, светя́щий свя­ты́­нею, па́­че поста́вленнаго Соломо́ном, во Свя­ты́х Свя­та́я.
  • Ра́­дуй­ся, бли­ста́­ни­ем чу­де́с тво­и́х во вся концы́ зем­ли́ сия́я.
  • Ра́­дуй­ся, уме́­рый ми́­ру, жив же Бо́­го­ви, ме́ртвому о́троку да­ро­ва́­вый жи́ти.
  • Ра́­дуй­ся, жи­вы́й во ве́­ки со Хри­сто́м, с Ни́мже и нам мо­ли́ бы́­ти.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 12

Бла­го­да́ть Бо́­жию ис­по­ве­дав дре́в­ле Маккаве́й, ег­да́ гряду́щу ему́ с во́инством на супоста́ты, яви́­ся предводя́й их ко́нник в оде́жде бе́ле, укрепля́я тех и му́жественны творя́. Ра́вное возсыла́ет благода́рствие пре­сла́в­ная оби́­тель чудотво́рца Се́ргиа, от облежа́щих ю вра­го́в изба́вленная, яв­ле́­ни­ем преподо́бнаго ста́рца е́здяща, и иму́ща в ру́­це свое́й мечь обнаже́н: его́­же по́­мо­щию хра́брственно изше́дше су́щии во обстоя́нии, победи́ша со­про­ти́в­ныя, убла­жа́­юще спобо́рствующаго им чудотво́рца, и во­пию́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще твое́ успе́ние, преподо́бне о́т­че, Росси́йстии твоя́ ча́­да, про­сла­вля­́ем По­да́­те­ля всех бла­ги́х Бо́­га, да­ро­ва́в­ша­го нам те­бе́, та­ко­ва́­го от­ца́, и́же и по преставле́нии тво­е́м не ос­тав­ля́­еши нас, но благода́тными чу­де́с дарова́нии всег­да́ при­зи­ра́е­ши, посеща́еши, и заступа́еши: Ему́­же надгро́бное соверша́юще пе́­ние, убла­жа́­ем достопа́мятное твое́ жи­тие́ любе́зным воспомина́нием, и па́­ки совоку́пне сим:

  • Ра́­дуй­ся, в честь Свя­ты́я Тро́ицы трикра́ты во утро́­бе ма́терней стра́н­но возгласи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, в па́­мять Хри­сто́­вых страс­те́й, сре́ду и пято́к пости́выйся.
  • Ра́­дуй­ся, име́ние свое́ к Не­бе­си́ рука́ми ни́­щих предпосла́вый.
  • Ра́­дуй­ся, в нищете́ душе́вной и теле́сной безпеча́лно в пусты́ни обита́вый.
  • Ра́­дуй­ся, претерпе́вый бе­со́в­ская наважде́ния преизли́шше.
  • Ра́­дуй­ся, созда́вый оби́­тель Свя­те́й Тро́­ице тро́ическою по́­мо­щию свы́­ше.
  • Ра́­дуй­ся, чуде́сных вод от Бо́­га умоле́нием напо́лнивый оби́­те­ли твоея́ огра́ду.
  • Ра́­дуй­ся, бра́шны неви́димо принесе́нными а́лчной бра́тии сотвори́вый отра́ду.
  • Ра́­дуй­ся, невосхоте́вый прия́ти святи́тельския вла́сти, одея́ния и украше́ния теле́сна.
  • Ра́­дуй­ся, во вре́­мя литургиса́ния тво­его́, оде́янный пла́менем ог­ня́ Не­бе­си́.
  • Ра́­дуй­ся, свети́лниче, еле́ем ми́­лос­ти кипя́й.
  • Ра́­дуй­ся, на све́щнице сла́­вы не­бе́с­ныя горя́й.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне чу­до­тво́р­че Се́ргие, о́т­че наш.

Кондак 13

О ве­ли́­кий чу­до­тво́р­че Се́ргие все­бла­же́н­не, преизря́днейший Рос­си́й­ския стра­ны́ хра­ни́­те­лю! При­ими́ смире́нно при­но­си́­мое те­бе́ мо­ле́­ние, и тво­и́м у Не­бе́с­на­го Ца­ря́ пред­ста́­тель­ством со­хра­ни́ и по­ми́­луй Оте́чество на́­ше от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых, и от вся́­ких скор­бе́й, бед и на­па́с­тей, и ис­хо­да́­тай­ствуй в Небе́сном Ца́рст­вии всем приле́жно моля́щимся, с то­бо́ю пе́­ти: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м Икос 1-й и Кондак 1-й

Мо­ли́т­ва свя­то́­му преподо́бному Се́ргию, игу́мену Ра́донежскому и всея́ Рос­си́и чудотво́рцу

О свяще́нная главо́, преподо́бне богоно́сне о́т­че наш Се́ргие, мо­ли́т­вою твое́ю, и ве́­рою и лю­бо́­вию я́же к Бо́­гу и чис­то­то́ю се́рд­ца, еще́ на зем­ли́ во оби́­тель Пре­свя­ты́я Тро́ицы ду́­шу твою́ устро́­ивый, и а́н­гель­ска­го обще́ния и Пре­свя­ты́я Бо­го­ро́­ди­цы по­се­ще́­ния сподо́бивыйся, и дар чудоде́йственныя бла­го­да́­ти при­е́мый, по от­ше́ст­вии же тво­е́м от зем­ны́х наипа́че к Бо́­гу прибли́живыйся, и не­бе́с­ныя си́­лы приобщи́выйся, но и от нас ду́­хом люб­ве́ твоея́ не отступи́вый, и чест­ны́я твоя́ мо́­щи, я́ко со­су́д бла­го­да́­ти по́лный и преизлива́ющийся, нам оста́вивый! Ве́­лие име́я дерз­но­ве́­ние ко Всеми́лостивому Вла­ды́­це, мо­ли́ спас­ти́ ра­бы́ Его́, су́­щей в те­бе́ бла­го­да́­ти Его́ ве́рующыя и к те­бе́ с лю­бо́­вию притека́ющыя: стра́ждущую стра­ну́ Рос­си́й­скую от лю́­тых безбо́жник и вла́сти их Гос­по́дь да свободи́т, и да возста́вит престо́л пра­во­сла́в­ных прави́телей; ве́р­ных ра­бо́в Его́, в ско́р­би и пе­ча́­ли день и нощь во­пию́­щих к Не­му́, многоболе́зненный вопль да услы́­шит и да из­ве­де́т от по­ги́­бе­ли жи­во́т наш.

Ис­про­си́ нам от великодарови́таго Бо́­га на́­ше­го вся́кий дар, всем и коему́ждо благопотре́бен, ве́­ры непоро́чны соблюде́ние, гра­до́в на́­ших утвер­жде́­ние, ми́­ра умире́ние, от гла́­да и па́губы из­бав­ле́­ние, от на­ше́ст­вия ино­пле­ме́н­ных сохране́ние, скорбя́щым уте­ше́­ние, неду́гующым ис­це­ле́­ние, па́дшым возставле́ние, заблужда́ющым на путь и́с­ти­ны и спа­се́­ния возвраще́ние, подвиза́ющымся укреп­ле́­ние, благоде́лающым в де́­лех бла­ги́х преуспе́яние и благослове́ние, мла­де́н­цем воспита́ние, ю́ным наставле́ние, неве́дущым вразумле́ние, сиро́там и вдови́цам за­ступ­ле́­ние. Отходя́щым от се­го́ вре́меннаго жи­тия́ к ве́ч­но­му благо́е уготовле́ние и напу́тствие, отше́дшым блаже́нное упокое́ние, и вся ны споспешеству́ющими тво­и́ми мо­ли́т­ва­ми спо­до́­би в день Стра́шнаго Суда́ шу́ия ча́сти из­ба­ви­ти­ся, десны́я же стра­ны́ общи́ники бы́­ти, и бла­же́н­ный о́ный глас Влады́ки Хри­ста́ услы́шати: «Прииди́те, благослове́ннии От­ца́ Мо­его́, насле́дуйте угото́ванное вам Ца́рст­вие от сложе́ния ми́­ра». Ами́нь.

Оцените статью
Православный религиозный информационный сайт на все случаи жизни