Текст акафиста святым Иоакиму и Анне – родителям Богородицы, и когда читать

В сонме Небесных покровителей, великих угодников Господа есть семейная пара, заслужившая Царство Небесное не только благочестием и верой, но и особым статусом. Это родители Богородицы. Святых Иоакима и Анну прославляют в акафисте, который читают в церковных и домашних богослужениях. Хвалебный гимн возносят для укрепления веры, обретения счастья материнства и отцовства.

История появления акафиста

Святых Иоакима и Анну церковь почитает как Богоотцов Пресвятой Девы Марии. Родителями будущей Богородицы могли стать только благочестивые, неподвластные греху люди. Мать Девы Марии была дочерью священника из колена Левии (потомки Левия, сына Иакова, были посвящены служить Богу; Иаков – родоначальник еврейского народа). Иоаким имел кровные родственные связи с царем Израиля Давидом.

Супружеская пара отличалась высокой нравственностью, добросердечием и отзывчивостью к лишениям ближних. Большую часть доходов Иоаким жертвовал беднякам и священнослужителям. Но окружающие относились к ним с презрением, считая их, по еврейской традиции, отверженными от Бога из-за отсутствия детей.

Несмотря на постоянные унижения от людей, включая родственников, супруги не ожесточились по отношению друг к другу. Они испытывали глубокие чувства, которые не угасли в течение всей совместной жизни. Святые Анна и Иоаким горячо молились Богу о даровании счастья иметь ребенка.

Господь вознаградил их за благочестие и веру: через 20 лет супружества Анне и Иоакиму явился ангел с известием, что у них родится дочь, которой предназначено стать матерью Мессии. Счастливые родители дали завет посвятить ребенка Богу. Когда Марии исполнилось 5 лет, они привели ее в церковь, где будущая Богоматерь прожила до своего замужества с Иосифом Обручником.

Родители Пресвятой Девы Марии прожили долгую, неоскверненную злобой и завистью жизнь, наполненную любовью друг к другу и к Богу. Акафист в память о святых Богоотцах был составлен в 1911-1912 году и утвержден для общецерковного употребления. Автор неизвестен.

Акафист – хвалебный гимн, исполняемый во время богослужений в храмах или домашней обстановке (келейно). Первый прославляющий гимн был составлен в честь Богородицы в Константинополе (VI век). Молитвы к иконе Божьей Матери помогли чудесным образом спастись от турков-османов, осаждавших город.

Спустя 5 веков акафисты получили широкое распространение в Православной Русской церкви.

Жанр гимнографии дополнился акафистами не только в честь Богородицы и Иисуса Христа, но и канонизированных святых.

Когда нужно читать акафист Иоакиму и Анне

Акафист святым Иоакиму и Анне в православных храмах читают в памятные даты:

  • на следующий день после Рождества Божьей Матери – 22 сентября;
  • в день Успения святой Анны – 7 августа;
  • в день зачатия Пресвятой Девы – 22 декабря.

Во время домашних молебнов хвалебную песню читают, когда нужна нравственная поддержка в сложных житейских ситуациях, у семейной пары есть проблемы с зачатием ребенка, наблюдается охлаждение отношений между мужем и женой.

Полный текст акафиста на русском языке

Кондак 1

Избра́ннии от че­ло­ве́­чес­ка­го ро́­да прароди́телие Хри­сто́­вы, ро́ждшии Преблагослове́нную Богоотрокови́цу, из Нея́же по пло́­ти Сын Бо́­жий роди́ся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Я́ко иму́щии дерз­но­ве́­ние ве́­лие ко Хри­сту́ Бо́­гу и вы́­ну предстоя́щии Пре­сто́­лу Его́ небе́сному, Тому́ приле́жно моли́теся от бед нам из­ба­ви­ти­ся, да вы́­ну зо­ве́м вам:

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Икос 1

А́н­гел пред­ста́­тель по́с­лан бысть к вам от Бо́­га, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, ег­да́ о безпло́дии сво­е́м ов у́бо в пусты́ни, о́ва же в саду́ сво­е́м се́товасте, к Бо́­гу мо­ли́т­ву вознося́ще; и та́­ко благове́стие ра́­дост­ное при­не­се́ безпло́тный, я́ко роди́ти и́мате Дщерь Преблагослове́нную, о Ней­же возблагослови́тся весь род челове́ческий, с ни́мже и мы вам ра́­дост­ное при­но́­сим хвале́ние:

Ра́дуйтеся, ко́рене Дави́дова святопроцве́тшия ро́зги виногра́да живо́тнаго; ра́дуйтеся, ро́ждшии Дщерь, от всех ро­до́в Преблагослове́нную.

Ра́дуйтеся, вопло́щшагося Сы́­на Бо́­жия прароди́телие всечестни́и; ра́дуйтеся, та́инства, от ве́­ка утае́ннаго, прояви́телие всеизря́днии.

Ра́дуйтеся, уте́хи Изра́илевы ближа́йшии по пло́­ти сро́дницы; ра́дуйтеся, обетова́ннаго ми́­ру Спа­си́­те­ля единокро́внии ю́жицы.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 2

Ви́­дев се­бе́ свя­ты́й Иоаки́м, во хра́­ме Иерусали́мстем безпло́дия ра́­ди от архиере́я уничиже́нна, зело́ опеча́лися, и в го́рести ду́­ши своея́ в пус­ты́­ню к сво­и́м стадо́м удали́ся, и та́­мо со мно́­ги­ми сле­за́­ми те́п­ле ко Го́с­по­ду мо­ля́­ше­ся, да спо­до́­бит его́ от­це́м сво­ему́ ча́ду нарещи́ся, и та́­ко к мо­ли́т­ве же пост прилага́ше, и в сокруше́нии се́рд­ца Вседержи́телю Бо́­гу взыва́ше: Алли­лу́иа.

К прочтению:  Значение полиелейной службы, схема и порядок последования

Икос 2

Си́­лу го́рести му́жа сво­его́ свя­та́я А́нна уве́девши, в до­му́ сво­е́м седя́щи, го́рце пла́кася и мо­ля́­ше­ся ко Го́с­по­ду, да поноше́ние безпло́дия от нея́ оты́мет. Мы же, то­ли́­кое терпе́ние пра́­вед­ных помина́юще, воззове́м:

Ра́дуйтеся, бо­го­из­бра́н­ная дво́ице, Еди́­но­му от Тро́ицы Ма́­терь по пло́­ти породи́вшая; ра́дуйтеся, Зижди́телю ва́шему Роди́тельницу непоро́чную произве́дшии.

Ра́дуйтеся, супру́зи благослове́ннии, Преблагослове́нную в же­на́х Дщерь воспита́вшии; ра́дуйтеся, в безпло́дии ва́шем от Го́с­по­да услы́шаннии.

Ра́дуйтеся, я́ко сле́зныя мо­ли́т­вы ва́ша пронико́ша не́­бо и во у́шию Бо́­га Изра́илева достиго́ша; ра́дуйтеся, я́ко поноше́ние ва́ше вре́менное во сла́­ву ве́ч­ную на не­бе­си́ и на зем­ли́ измени́ся.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 3

Си́­лою Бо́­жиею пре­ис­по́л­нен, яви́­ся А́н­гел Госпо́день свя­то́­му Иоаки́му в пусты́ни и ре­че́ ему́: «Услы́ша Бог мо­ли́т­ву твою́ и изво́ли да́­ти те­бе́ бла­го­да́ть Свою́, се бо жена́ твоя́ А́нна зачне́т и породи́т те­бе́ Дщерь, о Ней­же все­му́ ми́­ру бу́дет ра́­дость». Сия́ рек безпло́тный, по­ве­ле́ ему́ ко хра́­му Иерусали́мскому па́­ки отыдти́, иде́­же он супру́гу свою́ моля́щуся обря́щет, с не́ю­же вку́­пе да воспое́т та́­мо хвале́бную песнь Бо́­гу Изра́илеву: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи скорбь ве́­лию в се́рд­це сво­е́м А́нна свя­та́я и в вертогра́д до́­ма сво­его́ вше́дши, ви́де гнездо́ пти́чье на дре́­ве сооруже́но, птенцы́ ма́лыя в нем лежа́щия, а́бие мо­ле́­ния к моле́ниям прилага́ти потща́ся, да спо­до́­бит ю Гос­по́дь ма́­терь ча́ду бы­ти. И се яви́­ся ей а́н­гел Госпо́день, глаго́ля: «Услы́шана есть мо­ли́т­ва твоя́ и воздыха́ния твоя́ проидо́ша о́блаки, сле́зы же твоя́ пред Бо́­га внидо́ша: се зачне́ши и роди́ши Дщерь Преблагослове́нную, о Ней­же возблагословя́тся вся коле́на зем­на́я, и То́ю да́стся спа­се́­ние все­му́ ми́­ру, нарече́тся же и́мя Ей Мари́я». Та­ко­во́е а́н­гель­ское всера́достное благове́щение помина́юще, вос­по­и́м Богоотце́м та­ко­ва́я:

Ра́дуйтеся, супру́зи пра́веднии, от Бо́­га свы́­ше предызбра́ннии; ра́дуйтеся, во всех за́поведех Гос­по́д­них без поро́ка ходи́вшии.

Ра́дуйтеся, в ско́р­би ва́шей вре́­мен­ней уте­ше́­ние ве́чное получи́вшии; ра́дуйтеся, па́­че ча́яния ва́шего десни́цею Бо́­жиею превознесе́ннии.

Ра́дуйтеся, я́ко во смире́нии ва́шем и ско́р­би помяну́ вы Гос­по́дь; ра́дуйтеся, я́ко сподо́бистеся прароди́телие Сы́­ну Бо́­жию бы­ти.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 4

Бу́­рею сомне́ния Иоаки́м пра́ведный содержи́мь и о благове́стии ему́ а́н­ге­ла недоумева́я, а́бие во град Иерусали́м оты́де, иде́­же пред враты́ хра́ма свя­ту́ю А́нну обре́те, Го́с­по­да вельми́ славосло́вящую и ра́­дость а́н­гель­ска­го яв­ле́­ния и о ча́де прорече́ния ему́ возвеща́ющу, те́м­же и о сво­е́м виде́нии супру́жнице благовести́в, вку́­пе с не́ю возо­пи́ ко Го́с­по­ду: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́­шав­ше сро́дницы и зна́емии о пресла́вном свя­ты́я А́нны зача́тии, Бо́­га Изра́илева сла́вляху, А́нна же богому́драя плод чре́ва сво­его́ на служе́ние Бо́­гу обрече́, те́п­лое благодаре́ние Го́сподеви возноша́ше; мы же све́т­ло всесла́вное зача́тие Богоотрокови́цы Ма­ри́и вос­пе­ва́ю­ще, Той свя­ты́м роди́телем гла­го́­лем си́­це:

Ра́дуйтеся, ра́достнии нам гряду́щаго в мир Искупи́теля провозве́стницы; ра́дуйтеся, при́с­но помина́емии ча́емаго Спа­си́­те­ля пра́отцы.

Ра́дуйтеся, чрез Дщерь ва́шу благослове́нную Сло́­ву Бо́­жию плоть взаимода́вшии; ра́дуйтеся, Бо́­га воплоще́нна Вну́ка се­бе́ нарица́ющии.

Ра́дуйтеся, ве́лией бла­го­че́с­тия та́й­ны досто́йнии служи́телие; ра́дуйтеся, Бо́­жия к че­ло­ве́­ком снисхожде́ния всеизря́днии посре́дницы.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 5

Богосве́тлую звезду́ я́вльшую Со́лн­це Пра́в­ды Хри­ста́ Бо́­га, Пресвяту́ю Богоро́дицу, пло́­тию роди́ти сподо́бистеся, и вожделе́нное и́мя Богооте́ц прия́сте, Иоаки́ме и А́нно всеблаже́ннии, о Ея́­же рождестве́ святе́м не́­бо и земля́ воз­ра́­до­ва­ша­ся, и весь род челове́ческий освяти́ся, вопия́ ди́в­но­му во свя­ты́х Сво­и́х Бо́­гу Изра́илеву: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дев­ше роди́телие от них ро́ждшуюся Богоотрокови́цу Мари́ю, Зижди́телеву же Ма́­терь, я́ко киво́ту Бо́­жию, бла­го­го­ве́й­но Той послужи́ша; те́м­же и нас, к вам моли́твенно при­па́­даю­щих, не отврати́тесь, глаго́лющих:

Ра́дуйтеся, в рождестве́ Богоотрокови́цы Ма­ри́и све́т­ло возликова́вшии; ра́дуйтеся, ви­де́­ни­ем Богоотрокови́цы услажде́ннии.

Ра́дуйтеся, слы́шанием Ея́ умиле́ннии; ра́дуйтеся, по сих от архиере́я Бо́­жия благослове́ннии и ублаже́ннии.

Ра́дуйтеся, А́гницу непоро́чную в до­му́ сво­е́м до́б­ре упа́сшии; ра́дуйтеся, А́гнца и Па́стыря Ма́­терь во Дщерь се­бе́ прие́мшии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 6

Пропове́дницы чу­де́с Бо́­жи­их яви́стеся святи́и, ег­да́ обе́т свой Бо́­го­ви соверши́сте и триле́тнюю Богоотрокови́цу Мари́ю в храм Бо́­жий со сла́­вою введо́сте, да обита́ет та́­мо во свя­та́я свя­ты́х, о сих у́бо ра́­дост­но Бо́­гу оте́ц ва́ших славосло́вия песнь вос­пе­ва́­ти потща́стеся: Алли­лу́иа.

К прочтению:  3 текста молитв от температуры у ребенка, к кому обращаться и как читать

Икос 6

Воз­сия́ Богоотрокови́ца, я́ко луна́ по́лная, в честне́м Сво­е́м в храм Госпо́день вхожде́нии, Ея́­же чис­то­те́ а́н­ге­лы удивля́хуся, и архиере́й Бо́­жий Заха́рия при­е́м Ю от рук ва́ших, святи́и Иоаки́ме и А́нно, во вну́тренняя свя­та́я свя­ты́х с че́стию введе́, я́ко вои́стину оду­шев­ле́н­ный Бо́­жий киво́т, вас же по до­стоя́­нию ублажи́ хвале́ньми таковы́ми:

Ра́дуйтеся, ра́­дость всеми́рную ро́ду челове́ческому породи́вшии; ра́дуйтеся, Вино́вницу че­ло­ве́­чес­ка­го обновле́ния воспита́вшии.

Ра́дуйтеся, в храм Госпо́день Киво́т оду­шев­ле́н­ный Бо́­жий приве́дшии; ра́дуйтеся, Дщерь ва́шу Свя­ту́ю во свя­та́я свя­ты́х вмести́вшии.

Ра́дуйтеся, Бо́­гу, воплоти́тися хотя́щему, сро́дницы явля́ющиися; ра́дуйтеся, а́н­ге­лом собесе́дницы бы́вшии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 7

Же­ла́­ние ду́­ши твоея́ испо́лнив и обе́т твой Бо́­го­ви возда́в, Иоаки́ме пре­бла­же́н­не, в ста́­рос­ти до́брей свя́то и пра́ведно жизнь зем­ну́ю о Го́с­по­де сконча́л еси́. Те́м­же ны́­не Тому́ и о нас со­тво­ри́ мо­ли́т­ву, да благу́ю, ми́рную и непосты́дную кон­чи́­ну получи́ти спо­до́­бим­ся, зо­ву́­ще Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вое и бо­го­угод­ное жи­тие́ во вдовстве́ тво­е́м, А́нно свя­та́я, провожда́ла еси́, у хра́ма Бо́­жия примета́ющися и Свя­те́й и Пре­бла­го­сло­ве́н­ней Дще́ри тво­е́й сослужа́щи, те́м­же я́ко и́стинную и богоуго́дную вдо­ви́­цу, Христо́ву же праба́бу, тя вос­хва­ля́­ем, вку́­пе же и му́жа тво­его́, Богоотца́ Иоаки́ма, усе́рд­но че́ствуем и с лю­бо́­вию пе́сни та­ко­вы́я вам при­но́­сим:

Ра́дуйтеся, пра́ведницы, и́хже пра́вда, я́ко со́лн­це, сия́ет во ве́­ки; ра́дуйтеся, А́н­ге­лом дру́зи, сожи́телие свя­ты́м и при́снии Бо́­гу.

Ра́дуйтеся, бли́жнии не­бе́с­на­го Пре­сто́­ла предстоя́телие; ра́дуйтеся, дерз­но­ве́­ние ве́­лие ко Хри­сту́ Бо́­гу иму́щии.

Ра́дуйтеся, Це́рк­ве, на не­бе­си́ торжеству́ющия, укра­ше́­ние; ра́дуйтеся, Це́рк­ве, во́инствующия на зем­ли́, до́б­рое за­ступ­ле́­ние.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 8

Стра́нствие земно́е соверши́в, свя­та́я и пра́ведная А́нно, на ру­ка́х Пребоже́ственныя твоея́ Дще́ри, Бо­го­ро́­ди­цы Ма­ри́и, сном сме́ртным почи́ла еси́ и к Бо́­гу со упова́нием преста́вилася еси́, те́м­же свято́е успе́ние твое́ сла́­вя­ще, мо́­лим тя, о Богопрама́терь всечестна́я, да ег­да́ и мы сном сме́ртным усыпа́ти начне́м, умо­ли́ Спа́­са Хри­ста́ кро́тко ду́­шу на́­шу от те́­ла отдели́ти и бесо́вския вла́сти ю из­ба́­ви­ти, спа­се́­ния же ве́ч­на­го нас удосто́ити, да зо­ве́м Ему́ в ра́­дос­ти свя­ты́х: Алли­лу́иа.

Икос 8

Весь мир христиа́нский блажи́т вас по до­стоя́­нию, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и моли́твенно ва́ша честна́я име­на́ прославля́ет, Це́р­ковь же Хри­сто́­ва све́т­ло па́­мять ва́шу пра́зднует и пе́сни хвале́бныя вам прино́сит си́­це:

Ра́дуйтеся, свети́льницы, мрак душ на́­ших благода́тно озаря́ющии; ра́дуйтеся, от го́рних вы­со́т сла́­вы ва́шея к земноро́дным ми́­ло­сти­во проница́ющии.

Ра́дуйтеся, Бо­го­ро́­ди­це Ма­ри́и сомоли́твенницы всегда́шнии; ра́дуйтеся, Хри­ста́ Бо́­га умилостиви́телие многомо́щнии.

Ра́дуйтеся, лю­бо́вь и ве́­ру к вам иму́­щих от вся́­ких бед спаса́ющии; ра́дуйтеся, моли́твенно на по́­мощь вас при­зы­ва́ю­щих от на­пра́с­ныя и на́глыя сме́р­ти избавля́ющии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 9

Вси а́нгели Бо́жии и ли́­цы свя­ты́х Бо́­жи­их на не­бе­си́ вас, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, целу́ют, ро́­ди же челове́честии на зем­ли́ моли́твенными пе́снь­ми вас похваля́ют и о предста́тельстве ва́шем бла­го­да́р­но во­пи­ю́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 9

Вити́йства на́­ша не довле́ют к досто́йной вам похвале́, святи́и прароди́телие Хри­сто́­вы; оба́­че вы, ми́лостивы су́ще, и на́­ша убо́гая хвале́ния не отврати́те, но бу́дите о нас те́плии предста́тели и моли́твенницы ко Го́с­по­ду, ва́шими свя­ты́­ми мо­ли́т­ва­ми ску́дость душ на́­ших восполня́юще, да благода́рственне вам зо­ве́м:

Ра́дуйтеся, ра́­дос­ти и сла́­вы ве́ч­ныя вожделе́ннии нам стяжа́телие; ра́дуйтеся, благ вре́­мен­ных и ве́ч­ных усе́рднии нам пред Го́с­по­дем хода́таи.

Ра́дуйтеся, от смер­то­но́с­ныя я́з­вы пред­ста́­тель­ством ва́шим ве́р­ныя сохраня́ющии; ра́дуйтеся, тлетво́рныя ве́тры мо­ли́т­ва­ми ва́шими разгоня́ющии.

Ра́дуйтеся, трясе́ние зем­ли́ и бу́ри зе́льныя хо­да́­тай­ством ва́шим установля́ющии и в ти­ши­ну́ прелага́ющии; ра́дуйтеся, во вся́­ких бе­да́х и злоключе́ниих на по́­мощь к нам ускоря́ющии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 10

Спа­се́­ния душе́внаго жела́ющим и о сем усе́рд­но подвиза́ющимся, помо́щницы блази́и, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, яви́стеся, ов у́бо и́ноком, о́ва же и́нокинем храни́тели имену́етеся, о́бщее мо­ле́­ние за всех ве́р­ных Бо́­гу при­но­ся́­ще, да вси бла­го­да́р­ствен­но зову́т просла́вльшему вас во все­ле́н­ней, Ца­рю́ сла́­вы Хри­сту́: Алли­лу́иа.

Икос 10

Стено́ю мо­ли́тв ва́ших не­бе́с­ных, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, сохраня́йте и огражда́йте нас от ис­ку­ше́­ний вра­га́ диа́вола, и́щущаго душе́вней по­ги́­бе­ли на́­шей: ве́­мы бо, ве́­мы, я́ко мно́­го мо́­жет мо­ли́т­ва ва́ша пред ли­це́м Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, ва́шего же по пло́­ти Вну́ка. Его́­же умоля́ти не преста́йте о всех, с лю­бо́­вию вас по­чи­та́ю­щих и во­пию́­щих:

Ра́дуйтеся, ма́слина благопло́дная, еле́й ми́­лос­ти Бо­жией оби́ль­но нам ис­то­ча́ю­щая; ра́дуйтеся, кипари́си дво́е благосенноли́ственнии, зной страс­те́й на́­ших в по­ко́й без­стра́с­тия приводя́щии.

К прочтению:  Полный текст акафиста святой великомученице Екатерине, когда и как читать

Ра́дуйтеся, виссо́не и багряни́це, из ни́х­же Ски́ния Бо́­жия се­ле́­ния сооруди́ся; ра́дуйтеся, го́рлицы единосупру́жнии, Голуби́цу непоро́чную произве́дшии.

Ра́дуйтеся, со Дще́рию ва́шею, всех Цари́цею, веч­но ца́рствующии; ра́дуйтеся, в Сио́не го́рнем в оби́­те­ли Ея́ не­бе́с­ней све́т­ло торжеству́ющии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 11

Пе́­ние на́­ше хва­ле́б­ное ми́лостивно приими́те и щед­ро́т ва́ших моли́твенных нас не лиши́те, о святи́и прароди́телие Хри­сто́­вы Иоаки́ме и А́нно, а́ще и недосто́йнии ес­мы, гре­хо́в ра́­ди на́­ших, ва́шего свя­та́­го за­ступ­ле́­ния: оба́­че я́ко бла́зи и всеще́дри су́ще, сие́ нам подади́те, и помози́те нам покая́нием очи́ститися от скве́р­ны гре­хо́в­ныя, да в чис­то­те́ сер­де́ц воспое́м Со­зда́­те­лю на́­ше­му хвале́бную песнь: Алли­лу́иа.

Икос 11

Светопода́тельная два све­ти́ль­ни­ка, всеми́рную Све­щу́ возже́гшии, позна́ем свя­ты́х Богооте́ц Иоаки́ма и А́нну, о бра́тие, и сия́­ни­ем тех не­бе́с­ныя сла́­вы оза­ря́е­ми, вос­по­и́м им та­ко­ва́я:

Ра́дуйтеся, сла́в­ней­шую без срав­не́­ния Се­ра­фи́м воспита́ти удосто́ившиися; ра́дуйтеся, лу­ча́­ми бла­го­да́­ти Бо́­жия осия́нии.

Ра́дуйтеся, благоуха́ния духо́внаго преиспо́лненнии; ра́дуйтеся, фимиа́м мо­ли́тв ва́ших о всем ми́­ре христиа́нстем Бо́­гу принося́щии.

Ра́дуйтеся, с Богоро́дицею Мари́ею и Предте́чею Иоа́нном у Пре­сто́­ла Хри­сто́­ва вы́­ну предстоя́щии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 12

Бла­го­да́ть Бо́­жию и ми́­лость нам пода́ти, про­ще́­ние же гре­хо́в и исправле́ния жи­тия́ ниспосла́ти проси́те нам у Го́с­по­да, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и не преста́йте о нас пред ли­це́м Вседержи́теля Бо́­га моля́ще, я́ко стяжа́вшии к Не­му́ дерз­но­ве́­ние мно́гое. О сем усе́рд­но к вам при­па́­даю­ще, я́ко при́сных предста́телей и засту́пников на́­ших, про́­сим и благоумиле́нно зо­ве́м всех Твор­цу́: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще многомо́щное предста́тельство ва́ше к Бо́­гу, Иоаки́ме и А́нно пра́веднии, ве­ли­ча́­ем возвели́чившаго вас Хри­ста́ Го́с­по­да, вос­пе­ва́­ем и рожде́нную от вас Пренепоро́чную Его́ Ма́­терь, вам же от усе́рдия на́­ше­го сия́ достодо́лжныя похвалы́ при­но́­сим:

Ра́дуйтеся, от восто́ка и до за́пада препросла́вленнии; ра́дуйтеся, стра́жие боже́ственнии, неусы́пно бдя́щии в мо­ли́т­вах к Бо́­гу о всех ве́р­ных.

Ра́дуйтеся, по́­мощь ва́шу бла­го­да́т­ную вся́цей душе́ христиа́нстей подаю́щии; ра́дуйтеся, во бла­ги́х мо­ле́­ния и про­ше́­ния бла­го­чес­ти́­вых исполня́ющии.

Ра́дуйтеся, ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных не­ду́­гов преизря́днии и безме́зднии цели́тели; ра́дуйтеся, благ вре́­мен­ных и ве́ч­ных всеусе́рднии и благоприя́тнии нам хода́таи.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 13

О святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Мо́­лим вас со усе́рдием и лю­бо́­вию, к подно́жию ног ва́ших при­па́­даю­ще: умоли́те Го́с­по­да Бо́­га из­ба́­ви­ти нас от по­ги́­бе­ли ве́ч­ныя, гре́шником угото́ванныя, да милосе́рдием Бо́­га на́­ше­го спаса́еми и ва́шими свя­ты́­ми мо­ли́т­ва­ми споспешеству́еми, бла­го­да́р­ствен­но вос­по­и́м Ему́ а́нгельскую песнь: Алли­лу́иа.

(Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1-й «А́н­гел пред­ста́­тель …» и кондак 1-й «Избра́ннии от че­ло­ве́­чес­ка­го ро́­да …»).

Мо­ли́т­ва

О присносла́внии Хри­сто́­вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии небе́сному Пре­сто́­лу Вели́каго Ца­ря́ и ве́­лие дерз­но­ве́­ние к Не­му́ иму́щии, я́ко от Пре­бла­го­сло­ве́н­ныя Дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Бо­го­ро́­ди­цы и При­сно­де́­вы Ма­ри́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, при­бе­га́­ем мы, гре́ш­нии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́­шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́­ша пре­зре́в, обрати́т нас на путь по­кая́­ния и на стезе́ за́­по­ве­дей Сво­и́х да утвер­ди́т нас. Та́же мо­ли́т­ва­ми ва́шими в ми́­ре жи­во́т наш сохрани́те и во всех бла­ги́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию по­тре́б­ная нам от Бо́­га да́рующе, от вся́­ких на­па́с­тей и бед и на­пра́с­ныя сме́р­ти пред­ста́­тель­ством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых защища́юще, я́ко да ти́­хое и безмо́лвное жи­тие́ по­жи­вем во вся́ком бла­го­че́с­тии и чис­то­те́, и та́­ко в ми́­ре вре́менное сие́ жи­тие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем по­ко́й, иде́­же ва́шим свя­ты́м умоле́нием да спо­до́­бим­ся Не­бе́с­на­го Ца́рст­вия Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, Ему́­же со От­це́м и Пре­свя­тым Ду́­хом по­до­ба́­ет вся­кая сла́­ва, честь и по­кло­не­ние во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Правила чтения акафиста праведной Анны матери Пресвятой Богородицы

Келейно акафисты читают в любые дни, кроме Великого поста. Акафист в переводе с греческого означает – «неседальная песня», то есть молебен должен проходить стоя на ногах.

В церковном уставе отсутствует строгая регламентация чтения прославляющих гимнов. Но священнослужители рекомендуют соблюдать следующий порядок проведения домашнего молебна в честь святых Иоакима и Анны:

  • После чтения правил (утром или вечером) вступление в молитву начинается до слов «Достойно есть…».
  • В остальное время гимну должны предшествовать предначинательные молитвы.

Оцените статью
Православный религиозный информационный сайт на все случаи жизни