Текст канона Паисию Великому об умерших без покаяния и о чем еще молятся святому

Многие православные христиане, похоронившие близких, переживают за их участь в загробном мире и просят Господа и святых помиловать не покаявшихся при жизни родственников. Чаще всего в этом случае читают канон об умерших без покаяния, адресованный Паисию Великому. В православной религии этот святой считается примером ревностного служения Богу и покровителем неприкаянных душ. Чтобы святитель Паисий услышал обращение, необходимо правильно совершать обряд.

Значение Паисия Великого в православии

Святой старец, проживший долгую жизнь, известен в православии как заступник людей, которые не успели покаяться перед смертью. Преподобный Паисий родился в Египте, его семья была большой и богатой — всего родители воспитывали семерых детей и с детства рассказывали им о христианской вере.

Родители мальчика не только на словах исповедовали веру в единого Бога, но и на практике подтверждали его милость и любовь, постоянно раздавая милостыню и помогая нуждающимся. За такое благочестивое поведение Господь благословлял семью еще большим достатком.

Когда Паисий был еще маленьким, умер его отец, а мать пала духом и переживала за будущее своих детей. Чтобы подбодрить благочестивую женщину, Создатель послал ей во сне ангела, который предсказал, что один из ее сыновей прославится на весь мир великими делами во славу Господа. Достигнув юношеского возраста, Паисий принял решение посвятить свою жизнь Богу и стать монахом. Для этого он отправился в скитскую пустыню к старцу Памво, намереваясь покаяться и принять монашеский постриг.

В своем иноческом служении Паисий возрастал из года в год, придерживаясь постов, совершая многочасовые молитвы и изучая Священное Писание. Особое предпочтение он отдавал пророчествам Иеремии. В это же время он помогал семьям людей, которые умерли нераскаянными.

В поисках уединения святитель отправился в Нитрийскую пустыню и поселился в собственноручно высеченной в скале пещере. В это время ему было видение от Господа — Создатель показал ему, что ради благочестия и послушания Паисия вся пустыня будет населена подвижниками. С течением времени к отшельнику стали присоединяться как монахов, так и миряне. Тогда же началось строительство монастыря в Нитрийской пустыне.

Главный завет, который святитель внушал своим последователем, состоял в том, что ничего нельзя делать по собственной воле и разумению, а испрошать Господа и своих наставников. Сам преподобный Паисий демонстрировал величайшее смирение, свои подвиги молитвы и поста старался скрывать от окружающих. Умер святой старец в преклонном возрасте и был погребен монахами на территории монастыря.

Через некоторое время мощи преподобного Паисия были с честью перенесены в Пелусиотскую обитель и положены рядом с мощами Павла Пустынника, с которым у старца была особенно близкая духовная связь при жизни.

Когда нужно читать канон святого об умерших без покаяния

Если кто-то из близких родственников не примирился с Господом при жизни и не принял крещение, после смерти за него могут молиться члены семьи, Православная церковь этого не запрещает. Благодаря проведению такого ритуала живые отмаливают у Всевышнего грехи близкого человека и избавляют душу почившего от тяжести. Читают канон Паисию Великому как в одиночку, так и группой верующих, по предварительной договоренности.

Полный текст канона Паисию Великому и правила чтения

Чтобы чтение канона об усопших без покаяния облегчило страдания близких людей в загробном мире, необходимо правильно проводить обряд:

  • Семипоклонный начал должен сопровождаться тремя поясными поклонами. В том случае, если ритуал проводится группой верующих, их совершает самый старший из молящихся.
  • Также после каждого слова «Аминь» все участвующие в молитве за умерших без покаяния совершают поклон в пояс.
  • За все время обряда слова «Господи, помилуй» должны быть сказаны 12 раз.
  • После слов «Придите, поклонимся» все участники обряда совершают три поясных поклона.
К прочтению:  История православного праздника Рождество Богородицы и что делать 21 сентября

Песнь 1

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего и вознесу Его, славно бо прославися.

Припев (при келейном чтении): Преподобне отче Паисие, моли Бога о нас.

Иже вся умудряющему Богу молися, преподобне отче, о рабе своем, да отверзет ми устне недостойнии и двигнет ми язык недоуменный, тесноту же и худогласие, отче, разверзи благодатию, иже в тебе Святаго Духа к пению чудес твоих.

Начну убо достохвальное и душеполезное житие твое от младенства, иже древле Египет великаго во пророцех произнесе Моисея, иже к Богу присвоением и великими чудесы прославися, тако и ныне вторицею прославлен показася Египет тебе ради, отче Паисие, честным именем твоим и многими добродетельми обогатися, еже дарова тебе Господь, Егоже моли, да спасет души наша.

В Царство Небесное вшед узким путем и прискорбным по заповеди Владыки своего Христа, преподобне отче Паисие, широкий и пространный путь возненавидев, распространьшийся мрак ума моего отжени, да возмогу малое мое моление принести в пречестную память твою.

Богородичен: Дух сокрушен подаждь ми, Благая, смиренно сердце, уму же чистоту и житию исправление, и прегрешением оставление.

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Каменю веры – Петру апостолу – уподобился еси, распятся мирови во всей жизни своей, преподобне Паисие, и нозе свои невозвратно к Небесному шествию управил еси, и Горняго Иерусалима достигл еси, со святыми предстоя Святей Троице, моли о мне единаго Благаго Человеколюбца.

Благочестиваго корене пресветлая отрасль, тебе избра Господь, Ангел рече матери твоей: сей Богу угоден. Ты же от младенства крест свой взем, невозвратным путем Тому последова и возрасташе леты и разумом, купно и благодатию Божиею. Моли дати ми отпущение грехов.

О, Владыко Господи Иисусе Христе, кто не удивится Твоему человеколюбию, егда прииде желание преподобному иноческое житие получити к деланию заповедий Твоих, Твоею благодатию, яко агнец непорочен, изведеся в пустыню, и достиже словесных овец, и введеся к пастырю, блаженному Памве, и облечеся в иноческий образ, в немже утверди и мене, Господи, молитвами преподобнаго Паисия, к деланию заповедий Твоих.

Богородичен: Лютых мя мук, и тьмы кромешныя и геенны Твоими молитвами свободи, Дево, имаши бо волю и силу, Господа рождшая, Единаго Преблагаго.

Седален

Душу связав любовию Христовою и земная возненавидев вся, мудре, водворился еси, отче преподобне, в пустынях и горах, разумнаго древа вкусив еси, славне, ангельски просиял еси. Темже и мрак прошед плоти своея, тьму отгнал еси бесов, Паисие, инокующим первый, моли Христа Бога грехов оставление подати чтущым любовию святую память твою.

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

Законострадальческое житие от мягких ногтей восприем, Богомудре Паисие, даже до конца пребыл еси Божественен доблественник, венец приял еси победы от всех Царствующаго молитвами своими избавляти от муки грешники, от них же первый есмь аз, не забуди мене.

Имуще тя молитвенника крепка, блаженне Паисие, и обещника печальным, предстателя и поборника, и ходатая благочестна, от всяких спасаемся бед, напастей и обстояний.

Велию судеб бездну имеяй, Той тебе рече: се бо даю ти дар, да вся, еже просиши от Отца Моего во имя Мое, дастся тебе, о коем-либо грешнице помолишися, оставятся греси того; сего ради припадаю ти, отче Паисие, имея бездну согрешений, да отпустит твоими молитвами иже тебе обетова, яко Благ и Человеколюбец.

Богородичен: Глагол провещай, егда право имам судитися, Богородительнице, к Сыну Твоему, Пренепорочная, да обрящу Тя тогда прибежище и заступление, мук всех избавляющи.

К прочтению:  Текст акафиста перед иконой Богородицы Трех радостей и как его читать

Песнь 5

Ирмос: Из нощи утреннююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави мя на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Постом удручая тело свое отче Паисие, иногда по причащении Тела и Крови Христовы, яко Ангел седмьдесят дней без пищи телесныя пребыл еси, Божественную державу неизреченную имея, и возмог в себе животную содержати силу благодатию, паче пищнаго укрепления, слава державе Твоей, Господи.

Яко Иоанн Креститель узким и прискорбным путем ходити произволил еси, но той на Иордане, узрев Зиждителя своего, устрашися и вопияше: не смею приступити, сено, Огню; ты же, отче Паисие, в пустыне иногда явльшагося Господа не могий пречистаго лица Его зрети, паде, трепетом одержим. Он же ти рече: не устрашайся, сию пустыню наполню спостники тебе. С нимиже молим тя, отче: не забуди нас, молитвенник твоих, помилованным быти.

Аз бо в начале моя пред Тобою зрю согрешения и о моих беззакониих молю Твое милосердие, да простиши и покрыеши благоутробием Твоим множество грехов моих и даждь ми прочее жизни сея время безгрешно проводити, да, удобь на спасения стезю потек, безпреткновенно к доброму концу достигну Твоею помощию, кроме бо Твоея помощи и наставления ничтоже благо совершити, и милость у Тебе получити кто может.

Богородичен: Рабское приношу Ти моление, неразумный аз, и к Твоему прибегаю благоутробному милосердию, не отврати мене, Чистая, посрамлена.

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго и возведе от тли живот мой.

Бездушная тварь, Иордан, своего Творца устыдеся, вопияше: не могу Безгрешнаго омыти. Святый же виде Господа, прием воду, прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его, и, пив воду, прия дар целити недуги и прогоняти от человек бесы; сего ради и мы припадаем ти, отче: молитвами твоими помилуй нас от всяких бесовских наведений.

По слову Господа нашего Иисуса Христа, обретохом тя, отче Паисие, великое прибежище, и заступника, и тепла молитвенника о гресех наших, якоже первее не отверже инока преставльшася и христианства отчуждишася, и во глубину адову пагубным безверием низведся, и, егда ощутився. притекша к тебе, да умолиши Всемилостиваго. Щедрый же Господь явися тебе и глагола: угодниче Мой, добро есть Моей любви подобяся, печешися о грешных, изволяяй муки прияти за их избавление.

Принесеся молитва твоя и слезы к Богу, яко благовонный фимиам и жертва непорочна и благоприятна, и мене не забуди ходатайством твоим ко Пресвятей Богородице, слезы умиления дати ми, омый грехов моих бездну, избави мя от смертныя глубины, и не надеющимся подаждь велию милость, и прости им согрешения.

Весь недоумением одержим есмь, егда прииму во уме той час страшный испытания Судии и Бога, и плачуся, и сетую, и рыдаю, поминая бездну зол моих. Темже спаси, Человеколюбче, молитвами Твоего угодника преподобнаго Паисия и избави мя муки, яко Благоутробен.

Богородичен: От сердца стенания приношаю Ти, Пренепорочная, Твое прося благопребытное заступление. Помилуй всестрастную мою душу, умилосердися, Мати Многомилостиваго Бога, избавити мя Суда и езера огненнаго.

Кондак, глас 2

Житейских молв оставль, безмолвное житие возлюбил еси, Крестителю подобяся всеми образы, с нимже тя почитаем, отче отцев Паисие.

Икос

Христов глас услышав, шествовал еси во след Того заповедей, наг жития быв, отверг попечения, и вся стяжания, и имения, и братий своих, и любве матере, Богоносне Паисие, един в пустынях Богови беседуя разумом, дарования приял еси, еже ми посли в песнех поющему, отцев начальниче, Паисие.

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам, но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Многих грехов исполнен аз, и твоя молитва, яко кадило благовонно исправися, отче, бездну грехов моих потреби, и буяющее море злаго жития изсуши, и напоение гневное отжени, и целомудренный ум молитвами твоими утверди, отче Паисие.

К прочтению:  История появления и полный текст акафиста Параскеве Пятнице, как читать

Наставника тя и молитвенника тепла имуще, и скораго помощника, яко стену тверду и забрало недвижимо, и воеводу крепка и непобедима, молим тя: не забуди молитвенник твоих, избавляя от всякия печали и навет вражиих.

О, чудо велие, во един от дней седящу ти, отче Паисие, в пещере, бысть ти глас глаголяй: мир тебе, возлюбленному Моему угоднику.Ты же, возстав со страхом и трепетом одержим, паде, поклонися и рече: се раб Твой, Господи. Сего ради молим тя: моли Человеколюбца, да спасет души наша.

Даждь ми, Христе, разум и терпение, еже не осуждати согрешающих с кичением фарисейским, но, яко мытарево покаяние, приими, и яко блуднаго сына, Боже, вечери Твоея достойна мя яви, молитвами преподобнаго Паисия, и грехов прощение ми даруй.

Богородичен: Возникни, о, страстная душе, возстани окаянная, бий из глубины в перси и испусти слез источники, да тя помилует, окаянную, Милосердая Мати Христа Бога.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Благодарно приносимое тебе пение сие не презри, отче Паисие, но паче приими и радости духовныя исполни, да без закоснения поклонюся твоему образу, идеже есть написан, исцеления всем подавающ.

Всепреподобному житию поревновав Богоугодных отец, иже от века поживших, отче Паисие, во смирении и постничестве Христа ради всю жизнь свою мученически скончал еси, и от бесов нападения много претерпел еси, и сих победив. Сего ради молю тя, отче: буйство, ярость и небрежение молитвами твоими отрини от мене.

Владыко Христе Боже Всещедрый, имиже веси судьбами, даждь ми ненавидети деяния лукаваго, Ты бо еси Бог наш, рекий: просите и приимете. Даждь любовь от всея души моея, молитвами преподобнаго отца Паисия, творити волю Твою спасительную.

Молютися: на мне, грешнем, долготерпи, Владыко, и не посецы мене, яко неплодное древо, посечением смертным, во огнь отсылая, но плодоносна мя сотвори, молитвами преподобнаго умолен бывая, время покаяния ми даждь, яко Человеколюбец.

Богородичен: Струи низпосли слез и стенания от души сотвори ми, Чистая, внегда припадати Твоему покрову, яко да обрящу разрешение грехов моих Твоею милостию.

Песнь 9

Ирмос: Еже радуйся от Ангела приимшая, и рождшая Создателя Своего, Дево, спасай, Тя величающия.

Скорый помощник был еси, преподобне, еще в жизни сей, иногда у преподобнаго старца ученику в преслушании умершу и ведену во ад, он же припадаше, прося, да умолиши Всещедраго о ученице его. Ты же, яко скорый послушник и любве хранитель, надежду возложи ко Всещедрому Богу простреся на молитву, и Той Многомилостив и во обетех неложный, волю к боящимся Его сотвори и, молитву твою услышав, изведе душу от ада. Того ради и аз, недостойный, припадая, молю тя: отче преподобне, молитвами твоими избави мя муки и огня негасимаго.

Бывша мя бесом смех, человеком уничижение, праведным рыдание, Ангелом плач, осквернение воздуху, и земли, и водам, тело окалях и ум оскверних паче слова деяньми, аз враг Богу бых. Увы мне, согреших! Молитвами преподобнаго Паисия прости мя.

Яко впадый в разбойники и уязвен, так и аз впадох от многих грехов, и уязвена ми есть душа, к кому прибегну повинный аз, токмо к Тебе, Милосердному душам Врачу, приими молебника тепла преподобнаго Паисия и молитвами его излей на мя великую Твою милость.

Богородичен: Прегрешения моя умножишася, прещению и Суду достоин, Чистая, припадая зову Ти: прежде конца подаждь ми очищение, и умиление, и нравом исправление.

О чем еще молятся святому

Кроме просьб о помиловании умерших родственников, Паисию Великому молятся о следующих нуждах:

  • Об укреплении семьи, если между супругами появились разногласия и недопонимание.
  • Об укреплении веры и противостоянии мирским соблазнам.
  • При возникновении трудной ситуации.

Оцените статью
Православный религиозный информационный сайт на все случаи жизни