Полный текст акафиста святым Борису и Глебу, когда и как правильно читать

О святых Борисе и Глебе слышало большинство верующих. Но мало кто знает о том, что князья были первыми русскими святыми, канонизированными Православной церковью. Мученикам Борису и Глебу написано несколько богослужебных текстов, в том числе и акафист, прославляющий страстотерпцев. Молитва к святым помогает справиться со многими проблемами. Но, прежде чем приступать к чтению акафиста, нужно ознакомиться с жизнью мучеников и правилами чтения священного текста.

История появления акафиста

У великого Киевского князя Владимира, прозванного «Красное солнышко», было несколько сыновей. Его жена, царевна Анна, была женой Ярополка. Уже будучи супругой Владимира, отнявшего царевну у брата, Анна родила от Ярополка сына Святополка. От Владимира родилось еще три сына: Борис, Глеб, Ярослав.

Борису при проведении обряда крещения было дано имя Роман, а Глебу – Давид. Княжичам с детских лет прививались христианские заповеди и традиции. Юные княжичи читали много божественных книг, в том числе Священное Писание. Они старались жить благочестиво, мечтая о совершении подвига во имя Господа по примеру великих христианских подвижников.

Владимир отдал в управление Борису Ростов, а Глебу – Муром. Правление братьев отличалось мудростью и терпеливостью. Князья стремились к распространению и укреплению православной веры в своих княжествах.

За некоторое время до своей смерти Владимир отправил сына Бориса выступить против печенегов. Но битва не состоялась, так как вражеские силы из страха перед силой войска князя Бориса покинули поле боя.

Во время кончины Владимира Борис и Глеб были далеко от отца. Этим воспользовался Святополк, захватив власть в свои руки. Дружинники Бориса требовали от князя отобрать власть у Святополка. Но молодой княжич не захотел идти войной против старшего брата. Святополк, считая Бориса своим соперником, не верил в искренность его слов. Поэтому он решил убить брата.

По дороге в Киев Борис решил остановиться для совершения молебна по умершему отцу, раскинув шатер недалеко от реки Альта. Здесь и застали его убийцы. Ворвавшись в шатер, они закололи копьями Бориса. Раненого мученика доставили в Киев, где слуги Святополка добили его мечом.

Но Святополку было недостаточно смерти одного брата. Страшась мести Глеба, он замыслил убийство Муромского князя. Коварный Святополк написал брату письмо о болезни отца, когда Владимир был уже мертв. Глеб поспешил в Киев, но по пути получил известие от Ярослава о смерти отца и убийстве Бориса. Ярослав предостерегал Глеба от возвращения в Киев.

Глубоко опечаленный Глеб решил продолжить свой путь. Убийцы настигли благоверного князя на реке, застав его врасплох. Юному князю перерезали горло прямо в ладье.

Благочестивые страстотерпцы отказались поднимать руку на родного брата. Но властолюбивый тиран был отомщен Господом. Против коварного убийцы выступил Ярослав, воздав Святополку за неповинную кровь Бориса и Глеба.

С тех пор на Руси прекратились междоусобные войны. Благодаря духовному подвигу страстотерпцев произошло укрепление единства Киевской Руси.

Значение акафиста Борису и Глебу в православии

Точная дата канонизации братьев неизвестна. Предполагается, что это был 1071-1072 год. Но почитание святых началось еще при Ярославе Мудром.

Во время поминания братьев пели специальный церковный гимн – акафист. В тексте акафиста не только рассказывалось о жизни и гибели князей, но и описывалась целительная сила святых. В начале XI века Киевский митрополит Иоанн I составил службу, посвященную страстотерпцам.

Святые князья стали символом христиан, убитых без сопротивления. Братья отказались отвечать насилием на зло, смиренно приняли свою участь, став страстотерпцами. Они пожертвовали своей жизнью ради мира на родной земле. Поступок братьев стал примером проявления высшей любви. Это позволило страстотерпцам удостоиться благодати на Небесах.

По молитвам к святым угодникам стали совершаться многочисленные чудеса. Господь наделил благоверных князей не только даром исцеления. Молитвенные обращения к мученикам в трудные для Отечества времена помогали преодолеть врага.

Святые лики являлись:

  • Дмитрию Донскому во время Куликовской битвы;
  • Александру Невскому перед решающим ледовым сражением на Неве;
  • жителям Твери во время восстания против татар;
  • новгородскому войску при взятии крепости Ландскрон.

Известны и более поздние случаи заступничества страстотерпцев во время вооруженных конфликтов.

Празднование в честь святых приобщено ко дню перенесения мощей, совершается 22 мая по старому стилю (9 мая – по новому стилю). Кроме того, чествования мучеников проходят в дни убиения князей: 24 июля (6 августа) – день смерти Бориса, 5 сентября (18 сентября) – день гибели Глеба.

К прочтению:  Текст молитвы к Успению Пресвятой Богородицы, значение праздника и о чем можно просить

Полный текст акафиста на русском языке

Кондак 1

Избра́ннии чудотво́рцы и до́блественнии во́ини Христо́ви, блага́го ко́рене блази́и о́трасли, пресве́тлая дво́ице, в неду́зех безме́зднии вра́чеве и ко Спа́су о все́м ми́ре те́плии моли́твенницы, восхваля́ем ва́с любо́вию, святи́и и благове́рнии кня́зие Бори́се и Гле́бе. Вы́ же, я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Пресвяте́й Тро́ице, от вся́ких на́с бе́д изба́вите, да зове́м к ва́м: Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Икос 1

А́нгелов Госпо́дних согра́ждане яви́стеся, святи́и благове́рнии Бори́се и Гле́бе, не оста́вльше согра́ждан земна́го ми́ра: по страда́нии бо ва́шем честна́я телеса́ ва́ша, му́ченическою кро́вию обагре́нная и благода́тию Бо́жиею просла́вленная, все́м с ве́рою к ни́м притека́ющим источа́ют многоразли́чная чуде́сная исцеле́ния; ду́ши же ва́ша предстоя́т с ли́ки а́нгельскими и со все́ми святы́ми Пресвяте́й Тро́ице. Те́мже мы́ удивля́ющеся ва́шему го́рнему и до́льнему гражда́нству, благогове́йно преклоня́юще пред ва́ми коле́на и сердца́ на́ша, уми́льно вопие́м си́це:

Ра́дуйтеся, оде́жды креще́ния непоро́чнии храни́телие;

ра́дуйтеся, христиа́нскаго благоче́стия при́снии ревни́телие

Ра́дуйтеся, Боже́ственных писа́ний ученицы́ до́брии;

ра́дуйтеся, отца́ благове́рнаго ча́да возлю́бленная.

Ра́дуйтеся, Ева́нгелия Христо́ва после́дователие и́стиннии;

ра́дуйтеся, Бо́гови сло́вом и житие́м благоугоди́вшии.

Ра́дуйтеся, чу́дным све́том богопозна́ния просвеще́ннии;

ра́дуйтеся, ви́ссом чистоты́ и непоро́чности облече́ннии.

Ра́дуйтеся, неустраши́мо муче́ния прие́мшии;

ра́дуйтеся, Го́споду Иису́су Христу́ в страсте́х подража́вшии.

Ра́дуйтеся, все́льшиися во оби́тели Отца́ Небе́снаго;

ра́дуйтеся, восприе́мшии от Го́спода мзду́ трудо́в и терпе́ния.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 2

Ви́деша сы́нове Росси́йстии, ка́ко испо́лнися святы́й хра́м благоуха́ния пречу́днаго, егда́ отверзо́ша ра́ку ва́шу, и просла́виша вси́ Го́спода. Те́мже и мы́, гре́шнии и недосто́йнии, благогове́юще пред пречу́дною святы́нею, прославля́ем Ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, непреста́нно вопию́ще: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зум здра́вый стяжа́ли есте́ святы́м и богоуго́дным житие́м ва́шим, страстоте́рпцы Христо́вы Бори́се и Гле́бе. Егда́ услы́шасте о умышле́нии ка́инском лю́таго и властолюби́ваго бра́та ва́шего Святопо́лка, нима́ло не помы́слисте проти́ву его́ ра́тию ити́; возжела́сте па́че жи́зни своея́ лиши́тися, не́жели с бра́том име́ти бра́нь. Сего́ ра́ди мы́, предстоя́ще моли́твенно пред ва́ми, возво́дим очеса́ на́ша серде́чная горе́, к ва́м, на небеси́ живу́щим, почита́юще честна́я ва́ша страда́ния си́ми похва́льными пе́сньми:

Ра́дуйтеся, су́етных помышле́ний презри́телие;

ра́дуйтеся, за́поведей Христо́вых исполни́телие.

Ра́дуйтеся, тмы́ грехо́вныя попра́телие;

ра́дуйтеся, венцено́сцы наро́читии.

Ра́дуйтеся, ника́коже к земны́м се́рдце свое́ прилепи́вшии;

ра́дуйтеся, Жива́го Бо́га па́че всего́ ми́ра возлюби́вшии.

Ра́дуйтеся, оправда́ний Госпо́дних пресве́тлыя свещи́;

ра́дуйтеся, небе́сных бла́г прича́стницы.

Ра́дуйтеся, пресла́дцыи слы́шателие Боже́ственных слове́с;

ра́дуйтеся, те́плии ко Спа́су о нас моли́твенницы.

Ра́дуйтеся, кро́вию свое́ю убеле́ннии;

ра́дуйтеся, заре́ю Трисо́лнечнаго Све́та озаре́ннии.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 3

Си́лою Боже́ственною подвиза́еми покрови́телие есте́ нам, защи́тницы и помо́щницы; страну́ бо на́шу от нападе́ний вра́жиих избавля́ете, стра́ждущих от вся́ких неду́гов и боле́зней исцеля́ете и во вcя́ком бла́зе преспе́яние да́руете все́м, вопию́щим Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 3

Иму́ще вои́стинну во́ини Христо́вы, Бори́се и Гле́бе, пла́менное се́рдце ко благохвале́нию ди́внаго в чудесе́х Бо́га, мо́литеся непреста́нно о спасе́нии ду́ш к ва́м усе́рдно прибега́ющих. Сего́ ра́ди мы́ от глубины́ серде́ц на́ших умиле́нно прино́сим ва́м такова́я пе́ния:

Ра́дуйтеся, Го́споду сла́вы вы́ну предстоя́щии;

ра́дуйтеся, а́нгельскую трисвяту́ю пе́снь слы́шащии.

Ра́дуйтеся, го́рняго Иерусали́ма имени́тии гра́ждане;

ра́дуйтеся, Ца́рства Христо́ва до́брии насле́дницы.

Ра́дуйтеся, невече́рняго дне́ зри́телие;

ра́дуйтеся, нерукотво́рнаго хра́ма обита́телие.

Ра́дуйтеся, ра́йских селе́ний созерца́телие;

ра́дуйтеся, слепы́м прозре́ния пода́телие.

Ра́дуйтеся, домо́в благочести́вых посети́телие;

ра́дуйтеся, нерадя́щих о благоче́стии наказа́телие.

Ра́дуйтеся, вели́ких пра́здников почита́ния наста́вницы;

ра́дуйтеся, в доброде́телех преспева́ющих споспе́шницы.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 4

Бу́рею неве́рия одержи́мых и ходя́щих во тьме́ злоче́стия огне́м наказа́ния опаля́ете, да уцелому́дрившеся и́стинно позна́ют и́стиннаго Бо́га, благоче́стно Его́ чту́ще и со стра́хом Ему́ вопию́ще: Аллилу́иа.

Икос 4

Слы́шаще ва́ша, страстоте́рпцы святи́и Бори́се и Гле́бе, чудеса́, росси́йстии сы́нове не то́кмо из бли́жних, но и из да́льних стра́н стека́хуся к ва́шим чудоде́йственным моще́м, и, исцеля́ющеся от неду́гов и боле́зней, вопия́ху к ва́м такова́я:

Ра́дуйтеся, боже́ственныя лозы́ пресла́дцыи ро́ждие;

ра́дуйтеся, новопросвеще́нныя земли́ кра́снии цве́ти.

Ра́дуйтеся, пе́рвии просла́вленнии на Руси́ уго́дницы;

ра́дуйтеся, в беда́х и ну́ждах благочести́вым посо́бницы.

Ра́дуйтеся, вели́цыи в напа́стех уте́шителие;

ра́дуйтеся, ве́ры Христо́вой ревни́телие.

Ра́дуйтеся, Боже́ственныя слу́жбы пла́меннии люби́телие;

ра́дуйтеся, благоче́стия до́брии строи́телие.

Ра́дуйтеся, хромы́м хожде́ния пода́телие;

ра́дуйтеся, о спасе́нии ро́да христиа́нскаго хода́таи.

Ра́дуйтеся, виногра́да Христо́ва целе́бныя ве́тви;

ра́дуйтеся, и́стиннии и безме́зднии вра́чеве.

К прочтению:  Полный текст пасхального канона к Воскресению Христову, как правильно читать

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 5

Боготе́чныя зве́зды яви́стеся на́м путево́дствующии: внегда́ обурева́тися на́м волна́ми жите́йских попече́ний и опа́сно ше́ствовати к ти́хому приста́нищу, све́том моли́тв ва́ших избавля́еми есмы́ от блужде́ния и потопле́ния. Сего́ ра́ди, сла́вяще Го́спода, вопие́м: Аллилу́иа.

Икос 5

Ви́деша сы́нове росси́йстии, я́ко притека́ющии с ве́рою прие́млют хода́тайством ва́шим в ну́ждах ско́рое утеше́ние и от зо́л избавле́ние, те́мже восхваля́ют ва́с си́це:

Ра́дуйтеся, и́дольскаго нече́стия обличи́телие;

ра́дуйтеся, му́дрых ко благоче́стию управи́телие.

Ра́дуйтеся, горды́ни и буесло́вия посрами́телие;

ра́дуйтеся, зло́бы и мще́ния угаси́телие.

Ра́дуйтеся, вражду́ющих на оте́чество укроти́телие;

ра́дуйтеся, по́лчищ вра́жеских расточи́телие.

Ра́дуйтеся, ми́ра и тишины́ возстанови́телие;

ра́дуйтеся, Христо́вы до́брии вои́телие.

Ра́дуйтеся, благоро́дство земно́е носи́вшии,

ра́дуйтеся, кро́вию порфи́ру освяти́вшии,

Ра́дуйтеся, просла́вившии Спа́са страстоте́рпцы;

ра́дуйтеся, просла́вленнии от Бога чудотво́рцы.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 6

Пропове́дующи пропове́дует вся́ Ру́сская земля́ ва́ше небе́сное предста́тельство у Всевы́шняго: вы́ бо я́ко кре́пцыи щити́ и я́ко тве́рдыя стены́, огражда́ете Оте́чество ва́ше непобеди́мым ору́жием, благода́тию Боже́ственною, дарова́нною ва́м свы́ше, сего́ ра́ди, хва́ляще Бо́га, пое́м: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́ли есте́, я́ко пресве́тлыя зве́зды просвеще́нием Свята́го Креще́ния среди́ тьмы́ идолослуже́ния, ве́ру бо правосла́вную прие́мше семена́ благоче́стия христиа́нскаго в сердца́х по́дданных свои́х посе́ясте и на славосло́вие и́мене Бо́жия хра́мы боголе́пно сооруди́сте. Сего́ ра́ди, святи́и Бори́се и Гле́бе, ва́с почита́ем си́ми похва́льными пе́сньми:

Ра́дуйтеся, и́дольския ле́сти обличи́телие;

ра́дуйтеся, дре́вняго зми́я попра́телие.

Ра́дуйтеся, жития́ непоро́чнаго рачи́телие;

ра́дуйтеся, ева́нгельских пропове́даний блюсти́телие.

Ра́дуйтеся, те́рния поро́ков ре́вностнии искорени́телие;

ра́дуйтеся, подвигополо́жнику Христу́ после́дователие.

Ра́дуйтеся, и́стиннии о́брази кро́тости и незло́бия;

ра́дуйтеся, благода́ти си́лу подаю́щии мно́гим.

Ра́дуйтеся, нерастле́ннии хра́ми Бо́га Жива́го;

ра́дуйтеся, доброде́телей чи́стая зерца́ла.

Ра́дуйтеся, в чу́дный све́т богопозна́ния пресе́льницы;

ра́дуйтеся, вели́цыи Христо́вы уго́дницы.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 7

А́ще и мно́гажды злоумы́шленнии язы́цы покуша́хуся вни́ти вну́трь Оте́чествия на́шего и одоле́ти его́, оба́че неви́димым ва́шим предста́тельством пред Бо́гом постыжде́ни и прогна́ни бы́ша. Те́мже удивля́ющеся неизрече́нному к на́м Бо́жию милосе́рдию, пое́м: Аллилу́иа.

Икос 7

Но́выя благода́ти бы́вшии прича́стницы и даро́в Свята́го Ду́ха испо́лненнии, не то́чию в земли́ на́шей яви́лися есте́ до́брии споспе́шницы ве́ры и нра́вов благи́х; но среди́ чужди́х наро́дов сла́ву и́мене Госпо́дня и си́лу мы́шцы Его́ яви́сте. Сего́ ра́ди похва́льными пе́сньми ва́с ублажа́ем:

Ра́дуйтеся, неувяда́емии цве́ти земли́ ру́сския;

ра́дуйтеся, вертогра́да небе́снаго благоле́пнии гро́здие.

Ра́дуйтеся, непоро́чнии а́гнцы ста́да Христо́ва;

ра́дуйтеся, я́ко го́лубие, украше́ннии чистото́ю.

Ра́дуйтеся, на криле́х ве́ры возне́сшиися;

ра́дуйтеся, в Небе́сный Иерусали́м пресе́льшиися.

Ра́дуйтеся, го́рняго Сио́на насле́дницы;

ра́дуйтеся, лико́в небе́сных собесе́дницы.

Ра́дуйтеся, я́ко зла́то в горни́ле, искуше́ннии;

ра́дуйтеся, к ли́ку му́ченик причте́ннии.

Ра́дуйтеся, Христо́вы Це́ркве вели́кое удобре́ние;

ра́дуйтеся, христиа́ном пода́телие ра́дости неизрече́нныя.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 8

Стра́нная и ужа́сная соде́яшася, егда́ злочести́вый варя́г дерзну́ попра́ти ме́сто свя́то, иде́же почива́ху блаже́нная телеса́ ва́ша: о́гнь бо изы́де из земли́, опали́ окая́ннаго и ве́дати научи́ си́лу ва́шу, уго́дницы Бо́жии. Ве́рнии же, прославля́юще чудоде́йства ва́ша, воспе́ша Ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 8

Ве́сь у́м впери́вше в слу́жбу Боже́ственную и духо́вная псалмопе́ния, яви́лися есте́ непобеди́мии Христо́вы адама́нты, егда́ нечести́вии челове́цы приидо́ша от лю́таго Святопо́лка ру́ки на ва́с возложи́ти и непови́нную кро́вь ва́шу проли́ти. Мы́ же, ве́рнии, че́ствующе ве́ру и страда́ния ва́ша, взыва́ем си́це:

Ра́дуйтеся, слу́жбу Бо́жию в пути́ не оставля́вшии;

ра́дуйтеся, богодухнове́нное пе́ние слад́остно внуша́вшии.

Ра́дуйтеся, Боже́ственная словеса́ во усте́х свои́х держа́вшии,

ра́дуйтеся, в се́рдце сокро́вище моли́твы стяжа́вшии.

Ра́дуйтеся, А́гнца Бо́жия и́стиннии испове́дницы;

ра́дуйтеся, апо́стольских пропове́даний ревни́тельнии прее́мницы.

Ра́дуйтеся, святы́х отце́в преда́ний ве́рнии блюсти́телие;

ра́дуйтеся, братолю́бия и послуша́ния хранителие.

Ра́дуйтеся, я́ко живо́т ве́чный па́че вре́меннаго возлюби́сте;

ра́дуйтеся, я́ко Ца́рство Небе́сное земно́му предпочто́сте.

Ра́дуйтеся, я́ко се́рдце смире́нное в же́ртву Бо́гу принесо́сте;

ра́дуйтеся, я́ко в ве́ре Христо́вей мно́гих утверди́сте.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 9

Вси́ ве́рнии чту́т благогове́йно па́мять ва́шу: во святи́и хра́мы сте́кающеся, сла́вят страда́ния ва́ша и возвеща́ют чудеса́, я́же соде́ясте си́лою Бо́га и Спа́са на́шего, Ему́же вопие́м: Аллилу́иа.

Икос 9

Вети́и неве́рнии всуе тружда́ются му́дрствовати о святы́ни ва́шей, Бори́се и Гле́бе достохва́льнии: недоуме́ют бо изрещи́, ка́ко бре́ннии мо́щи чудотворя́т и челове́цы со а́нгелы спрославля́ются. Мы́ же, просвеща́еми ве́рою, благоле́пно вопие́м:

Ра́дуйтеся, Царя́ сла́вы прославле́ние;

ра́дуйтеся, кня́зя тьмы́ посрамле́ние.

Ра́дуйтеся, глаго́лов Бо́жиих исполне́ние;

ра́дуйтеся, Боже́ственныя прему́дрости оправда́ние.

Ра́дуйтеся, чуде́с Христо́вых пропове́дницы;

ра́дуйтеся, ве́чныя ра́дости насле́дницы.

Ра́дуйтеся, во́ини Христо́ви непобеди́мии;

ра́дуйтеся, броня́ во́инства на́шего необори́мая.

Ра́дуйтеся, я́ко жи́знь гряду́щую возлюби́ли есте́;

ра́дуйтеся, я́ко бла́га вре́менная презре́ли есте́.

К прочтению:  Текст псалма 108 о наказании врагов и обидчиков на русском, когда читать молитву

Ра́дуйтеся, я́ко по́мыслы ве́ка сего́ отри́нули есте́;

ра́дуйтеся, я́ко красо́тою доброде́телей украше́ни есте́.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 10

Спасти́ хотя́ще ду́ши своя́, святи́и страстоте́рпцы, небрего́сте о телесе́х ва́ших и преда́сте и́х на убие́ние, вопию́ще Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 10

Стены́ есте́, огражда́ющия Русь, святи́и Бори́се и Гле́бе, и неутоми́мии стра́жи проти́ву вра́г на́ших пребыва́ете, непреста́нно моля́щеся Го́споду Бо́гу о спасе́нии ду́ш на́ших и исцеля́юще не́мощи на́ша. Сего́ ра́ди уми́льно вопие́м ко святы́ни ва́шей:

Ра́дуйтеся, я́ко сы́нове росси́йстии хода́тайством ва́шим спаса́ются;

ра́дуйтеся, я́ко вси́ ве́рнии моли́твами ва́шими от бе́д и скорбе́й избавля́ются.

Ра́дуйтеся, я́ко врази́ на́ши ва́с устраша́ются и в бе́гство обраща́ются;

ра́дуйтеся, я́ко Оте́чество на́ше заступле́нием ва́шим утвержда́ется.

Ра́дуйтеся, я́ко похва́льными венцы́ Це́рковь ва́с венча́ет;

ра́дуйтеся, я́ко по́двиги ва́ша правове́рнии немо́лчно воспева́ют.

Ра́дуйтеся, я́ко ста́рцы и ю́ноши к покро́ву ва́шему прибега́ют;

ра́дуйтеся, я́ко ца́рие и во́ини, бога́тии и убо́зии ва́с прославля́ют.

Ра́дуйтеся, му́ченическую сме́рть прие́мшии;

ра́дуйтеся, терпе́нием жизнь ве́чную стяжа́вшии.

Ра́дуйтеся, ско́рии помо́щницы;

ра́дуйтеся, благомо́щнии засту́пницы.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 11

Пе́ние всеумиле́нное не умолче́ во усте́х ва́ших, егда́ лю́тии губи́телие устреми́шася на ва́с, я́ко на а́гнцев, гото́вых на заколе́ние. Сие́ воспомина́юще и сла́вяще Го́спода, да́вшаго ва́м си́лу такову́ю, взыва́ем к Нему́: Аллилу́иа.

Икос 11

Светоза́рныя свещи́ зрим ва́с, святи́и благове́рнии кня́зие Бори́се и Гле́бе, освеща́ющии Ру́сскую Це́рковь и все́х ве́рных ча́д ея́, да прославля́ют святу́ю па́мять ва́шу, вопию́ще:

Ра́дуйтеся, во еди́нем ду́се благоче́стия ходи́вшии;

ра́дуйтеся, в бра́тстем едине́нии и любви́ пожи́вшии.

Ра́дуйтеся, подража́вшии иску́пльшему на́с Влады́це;

ра́дуйтеся, сла́внии и всехва́льнии му́ченицы.

Ра́дуйтеся, подвиза́вшиися по́двигом до́брым;

ра́дуйтеся, венча́ннии венце́м сла́вы невече́рния.

Ра́дуйтеся, тече́ние жития́ му́ченически сконча́вшии;

ра́дуйтеся, во оби́тели Отца́ Небе́снаго водвори́вшиися.

Ра́дуйтеся, Ру́сския Це́ркве похвало́;

ра́дуйтеся, градо́в на́ших ле́пото.

Ра́дуйтеся, сы́нове и засту́пницы земли́ Ру́сския;

ра́дуйтеся, яко память ва́ша присносла́вна.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 12

Благода́ть, да́нную ва́м от Бо́га на бла́го сыно́в Руси́, о чудотво́рцы Бори́се и Гле́бе, не вту́не оста́вили есте́: яви́сте бо ся́ цели́телие боля́щих, уте́шителие су́щих в ско́рбех и заключе́ниих, наста́вницы заблу́ждших и ско́рии помо́щницы все́м, с ве́рою призыва́ющим ва́с и вопию́щим ко Го́споду: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще и восхваля́юще чудеса́ ва́ша, честву́ет святу́ю па́мять ва́шу пресла́вная Це́рковь Ру́сская, и мы́, ча́да ея́, о́чи се́рдца возводя́ще ко Го́споду, си́це вопие́м:

Ра́дуйтеся, ко́рене честна́го благи́я о́трасли;

ра́дуйтеся, соприча́стницы а́нгельскаго со́нма.

Ра́дуйтеся, сопроти́вных победи́телие;

ра́дуйтеся, неду́гующих вра́чеве.

Ра́дуйтеся, гра́дов и ве́сей на́ших пресве́тлое сия́ние;

ра́дуйтеся, во́инства ру́сскаго тве́рдое огражде́ние.

Ра́дуйтеся, я́ко страда́ньми ва́шими сниска́сте ра́дость ве́чную;

ра́дуйтеся, я́ко му́ченьми прешли́ есте́ к блаже́нному безсме́ртию.

Ра́дуйтеся, в горни́ле лю́тых обстоя́ний искуше́ннии;

ра́дуйтеся, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блиста́ющии.

Ра́дуйтеся, Бо́гови всепло́дие себе́ прине́сшии;

ра́дуйтеся, живота́ ве́чнаго и Ца́рствия Бо́жия насле́дницы.

Ра́дуйтеся, Бори́се и Гле́бе, вели́кии и сла́внии страстоте́рпцы.

Кондак 13

О, святи́и и всесла́внии чудотво́рцы Бори́се и Гле́бе, вели́цыи росси́йстии помо́щницы в беда́х и напа́стех! Не пре́зрите на́с, гре́шных, но приими́те моле́ние на́ше, я́коже прия́ли есте́ моли́твы благове́рных росси́йских князе́й Алекса́ндра и Дими́трия, и принеси́те Всеми́лостивому Спа́су на́ше моле́бное приноше́ние, да изба́вит на́с от вся́ких бе́д и напа́стей, да охрани́т Оте́чество на́ше от вра́г ви́димых и неви́димых, е́же нам в ми́ре глубо́це пе́ти с ва́ми Бо́гу: Аллилу́иа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й)

Правила чтения

Акафист, посвященный страстотерпцам, предназначен для чтения не только в храме, но и келейно.

Но перед началом молитвенного песнопения нужно ознакомиться с правилами чтения церковного гимна:

  • Избрав своими защитниками князей Бориса и Глеба, желательно приобрести икону с ликом святых.
  • Церковный гимн произносят, стоя перед иконостасом. Исключение допускается лишь для больных людей, не способных долгое время стоять на ногах.
  • Перед произнесением акафиста читают предначинательные молитвы: мытаря, «Святому духу», «Трисвятое», «Ко Присвятой Троице», «Отче наш», «Псалом 50», «Символ веры». Молитвенные тексты имеются в молитвослове.
  • После окончания торжественного песнопения произносят завершительные молитвы, обращенные к Богородице и Господу Иисусу Христу.
  • По завершении молебна осеняют себя крестным знамением, кланяются.

Чтение акафиста считается одним из тяжелых молитвенных подвигов. Не каждый верующий способен выдержать такое духовное напряжение. Укрепить силы поможет благословение, данное батюшкой.

Произнесение хвалебной оды святым страстотерпцам Борису и Глебу наполнит душу радостью, спокойствием, поможет исцелить физические и душевные недуги. Главное – искренне верить в Бога и силу святых.

Оцените статью
Православный религиозный информационный сайт на все случаи жизни